• kornelia

Jag är så svullen i halsen, svårt att andas!!!!!!

Hej, nån som kan hjälpa mig med detta? Jag har i en veckas tid känt mej svullen i halsen, har svårt att svälja, känns som jag ska kräkas oxå...Men gör det inte...

(Är röakare) Blir jättesvårt att sndas precis efter rökning. På ÖRON; Näsa halsmottagningen trodde de jag hade en förkylning på G pga svullna lymfkörtlar (?) sa han lymf?? Hon kollade i halsen när hon sa detta...

Jag får lite panikkänslor för et känns som jag kan svullna igen i halsen....

Nån som har nån aning...??? tacksam för svar

• Svar på tråden Jag är så svullen i halsen, svårt att andas!!!!!!
  • Nattsaga

Tycker du ska uppsöka läkare igen och de dem kolla dig ordentligt ,du kan va allergisk mot något också? Du har inte haft problem med astma tidigare? Nej, kräv en ny undersökning tycker jag, så ska du inte behöva ha det! Hoppas du mår bättre snart!

• kornelia

Nattsaga nej aldrig haft atsmaproblem...Men detta känns jätteläskigt Får nog uppsöka läkare igen, men känns så jobbbigt då jag redan har en neurologisk sjukdom som jag är på sjukhus för minst 1 gång/vecka....

Tack för ditt svar :-d

• kornelia

Pinkie mm...jag vet MEN jag har nyss börjat igen Höll upp då jag var gravid, men min sjukdom (värk) gör det så jobbigt att ciggen blir min tröst

• Nattsaga

Ja sök läkare redan idag tycker jag, man ska inte gå runt och ha svårt at få luft ju. Och du, rök inte när du har de här besävren, de förvärrar dem mycket!

• kornelia

Nattsaga har du haft nåt liknande lr är du läkare?? Inte ironisk...!

Samtidigt tycker jag öron, näsa halsläkaren borde sett om det var på G att bli nåt "farligt" hon sa ju bara förkylning...MEN det känns inte så, har inte halsont lr nåt...Bara svullet o "täppt" i halsen...(man brukar skriva täppt i näsan men jag känner mej täppt i halsen...)

• bigmacoco

Är du svullen under tungan, som en hård "kudde"? Isf måste du omgående åka till öron/näsa/hals-akuten. Hände mig för ett tag sen - de la in mig akut. Annars låter det mer som allergi, så sluta rök!

• Nattsaga

LÅter som allerig eller astma liknande symtom. Nej jag är inte läkare men har själv allergi och astma-allergi nu på sommaren annars kan de va psykologiskt, kan börjat med att du känt att de känns svullet och sen har du tänkt på det hela tiden och då kan det vara så att man spänner halsmusklerna och då känns det som man har svårt att andas....nej jag vet inte, bäst du söker läkare

• kornelia

Shit allergi...mot vad?? har hund....åh, va trist!!!!!!!!!!! Hoppas inte det är mot vovven, då ddööööör jag

Mm..får nog ta mej till läkaren, så trött på det bara Har rökt i 7 år...inte kan det va nåt allvarligt pga rökningen *livrädd*

KRAM TILL ER ALLA SOM SVARAR! :-P

• kornelia

Nattsaga ok..hur känns dina symptom?? Jag känner som jag får anstränga mig lite för o få ner luft....Förstår du? Som luftvägarna är igentäppta

När fick du dina besvär?? Mina ögon rinner inte eller så, bara halsen som känns svullen...

Har INGET ont i den dock!

KRAM

• Nattsaga

Tja ja fick såvrt att andas helt enkelt att få luft ordentligt när pollenallergin är so mvärst, så jag har astmaspray nu som jag tar vid behov och det hjälper bra. Sen har jag även panikångest som är psykiskt och den sätter sig i halsen på mig rätt ofta och då får jag också svårt att få ner luft för jag spänner halsmusklerna så pass eller bröstmusklerna, detta går ju dock om.

• kornelia

nattsaga har oxå haft panikångest...hm..kanske är det som spökar nu igen...fick anfall häromdagen i bilen...sa till sambon att ringa ambulans om jag skulle falla ihop (dödsångest) usch!

varför är man sånhär Jag villvara vanlig, inte ha ont nte sjuk bara en vanlig jädra Svensson

• Nattsaga

bigmacoco...får jag fråga dig bara, vad var det du hade? Var det allergi eller?

• Nattsaga

kornelia...ja du, det KAN ju vara PÅ som kommit tillbaka, man blir aldrig riktigt av med den men man kan må bra i långa perioder. Men för att lugna ner dig själv be dem kolla upp dig igen, var själv nere på vårdcentralen förra veckan för ja hade samma symtom som dig, de till o med kollade sänkan på mig men de va ingenting..bara vanlig förskylning.

• Whippet Monday

Jag hade samma symptom när jag hade körtelfeber (kanske kallas det något annat i sverige??? men lymfkörtlarna blev jättestora). Fick åka till sjukhuset och fick antibiotika. Min dåvarande kille fick kolla mig under natten så att jag andades.

• kornelia

Whippet monday hmm...hur lång tid tod det från svullnaden till febern kom, har ingen feber iaf

Urk, så trött på att va sjuk

• Whippet Monday

Om jag minns rätt (det var 1998 och jag var utomlands) hade jag ingen feber överhuvudtaget! Jag var sjuk flera veckor även om jag började må bättre när antibiotikan sparkade in.

• Whippet Monday

Hm, körtelfeber utan feber.....nu blir jag förvirrad själv

Svar på tråden Jag är så svullen i halsen, svårt att andas!!!!!!