Inlägg från: TheSunset |Visa alla inlägg
  • TheSunset

Bugaboo tråd nr 16

Noas mamma skrev 2009-02-20 12:48:10 följande:
    alltså de här med att skicka saker på posten, jag och en tjej skulle byta sufletter med varandra här på familjeliv. Vi skickade samma dag, jag fick den från henne efter 4 dagar och min kom till henne först efter 2 veckor!! Posten erkände dock att dom hade missat att få med sig en bur med paket från utlämningsstället. men endå! va inte speciellt kul att vara "säljare" då. tjejen han till och med buda hem en ny från tradera som kom till henne dagen efter att min nådde fram till henne. så PMs tips att gå till polisen är jag glad över att den tjejen inte fick som tips i bland blir det tyvärr fel och krongel med posten!Men be henne ringa inlämningsstället så att dom kan kolla om dom vet att de har blivit nåt galet eller om fler har hört av sig och saknar paket som skickats samma dag.
    Hon sa att hon skulle ringa till posten där hon lämnade in det....men tydligen så skiter hon i det oxå.
    Och hon har inge nr eller nått kvitto...så man kan inte söka efter det eller nåtning..

E hon så jävla snål och inte kan posta ett paket så man får ett nr så man kan söka...är det upp till henne..men jag ska ju inte bli lidandes..
    För hon sa jag står för frakten..sen att hon valde det billigaste osis för henne...

jaja...vet bara inte hur man ska gå till väga riktigt. Nån som vet var man kan börja?
    ★ Hampus 990910 ★ Julia 061101 ★ Maxmillian 081124 ★
  • TheSunset
    Noas mamma skrev 2009-02-20 12:50:09 följande:
    här måste man be om kvitto om man skickar som vanlig post. dock så får man bara kvitto på portot!
    ja precis hon sa att det kostade 85 kr att skicka..då måste ju hon fått kvitto på dom 85 kr...men hon säger att man inte får kvitto då...vilket jag vet att man får... du får ju till och med kvitto när du handlar frimäken för tusan.
  • TheSunset
    panzermensch skrev 2009-02-20 12:54:45 följande:
    Lrä gått på 84 om hon skickade det för 85 finns inte som porto www.posten.se/c/postguideLetterDom
    va väger en ståbräda nån som vet det...kan man skicka det som vanligt brev??
  • TheSunset
    Fröken Småland skrev 2009-02-20 13:10:13 följande:
    Men du skojar va? Ett kvitto på porto säger ingenting alls. Absolut ingenting alls. Sen är det väl klart att hon skickade som brev, att skicka paket kostar hur mycket som helst. Däremot skall hon se till att skriva avsändare ordentligt på paketet och då kommer det att komma tillbaka till henne om det blivit knas med din adress. Hoppas för bådas er skull att paketet kommer till dig snart!
    men jag ville bara se att det e skickat ett paket för 85 kr..va bara det. men jag ringde posten nu och jag ska åka  till utlämmningstället och försöka kolla om det finns nått där i mitt namn. Och att dom bara glömt att skcika ut en avi...för posten sa att jag skulle ha haft "brevet" senast i ondags.
  • TheSunset

har skrivit till säljaren oxå att jag ska dit och kolla nu...e det så att den ligger där och jag bara inte fått en avi utskickad så kommer jag be 10000 ggr om ursäkt.
    Men nu ska jag klä på mig och ge mig iväg...håller tummarna att den ligger där och att dom bara glömt sända ut avin som sagt..

• TheSunset
    Fröken Småland skrev 2009-02-20 13:20:41 följande:
    *håller tummarna*
    Nu har hag vart på mitt utlämningställe och postkontoret...det finns inge paket till mig här i Lerum...Åhh så surt.
  • TheSunset
    Stargirl skrev 2009-02-20 15:46:56 följande:
    Gud vad surt....vad gör man då? Var det ngn här på FL som sålde den? Kan du kontakta Fl om detta?
    japp en tjej på fl..har kontakta communityansvarig...dom tyckte jag skulle gör en polisanmälan oxå.
  • TheSunset

hur blir det med skötväskan om man har ståbräda??

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16