• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • AnniPanni

Swenglish skrev 2009-01-11 20:03:44 följande:

Hej, länge sen jag var inne här, men nu hoppas jag på hjälp! Vår ram krånglar vid ena fästet, alltså vid de stora runda plupparna som man trycker in för att vinkla stolen. Den ena pluppen klickar inte i vid de olika lägena utan är lös hela tiden. VI har skruvat isär men kan inte se att något skulle vara trasigt, ser precis likadant ut som den andra pluppen. Vagnen är ca 2 år gammal och det är alltså gamla chassit. Är det någon som har varit med om något liknande och kan komma med tips? Eller är det bara att köpa en ny ram? Hoppas hoppas någon kan hjälpa! Tack på förhand!
    Min ena är så, fast inte hela tiden utan den lossnar ibland. Bugaboo ska skicka en ny så fort jag reklamerat den
  • AnniPanni

Shoegirl skrev 2009-01-11 16:14:11 följande:

Jag ska ha Carnival till den bruna basen. Tror det blir toksnyggt.
    Det bli supersnyggt ju... jag köpte ju en ny beco bara för carnivaltyget Luv it. Många som har stannat och pratat om Becon också bara för att den är så snygg
  • Senap

Jag får ta och få arslet ur vagnen och sätta mig och sy då...
    Jag mår bara så fruktansvärt illa fortfarande

My sugar is raw
  • Swenglish

Tack AnniPanni för svaret! Tyvärr är vår Bugga äldre än 2 år och då gäller inte garantin längre... Vad brukar du öra när det händer på din vagn?

Ingen som har nåt tips på hur man kan laga själv?

• AnniPanni

Swenglish skrev 2009-01-11 22:07:41 följande:

Tack AnniPanni för svaret! Tyvärr är vår Bugga äldre än 2 år och då gäller inte garantin längre... Vad brukar du öra när det händer på din vagn?Ingen som har nåt tips på hur man kan laga själv?
    Jag har testat det mesta, lirkat, slagit på den, dunkat, smörjt den mm Iblandsläpper det då på en gång ibland släpper den av sig själv efter ett tag. Då ploppar den bara ut.
    Jag har tyvärr ingen aning om hur man ska kunna tänkas laga den, vet inte ens hur det ser ut innanför (aldrig lockat isär den). Finns det någon fjäder eller liknande på insidan som gör att den plopar ut igen eller hur funkar det?
  • MammatillO

Någon fler än jag som tycker att Bugaboo måste börja ta tag i "sina" fel med camen ?

Iofs mitt handtag har glidit en gång , men oerhört störande då man pungat ut med 8 700 för vagnen .

• FruLidgren

hörni...ännu en fråga om kidzshop...hur fick ni hem vagnen? Leverades den hem till dörren eller fick ni hämta ut den på typ posten?

Elias 051026 Dante 081209
  • AnniPanni

MammatillO skrev 2009-01-11 22:16:02 följande:

Någon fler än jag som tycker att Bugaboo måste börja ta tag i "sina" fel med camen ?Iofs mitt handtag har glidit en gång , men oerhört störande då man pungat ut med 8 700 för vagnen .
    Öh ja, officiellt så är det ju inga problem med chassina tillverae efter juni-08 dvs de popnitade.
    Jag håller på och reklmerar mitt tredje chassin nu + ramen. Lite irriternade att hålla på och reklamera hela tiden faktiskt. Jag har tom försökt få ett frog chassi istället men enligt Bugaboo kan mna inte ha en cam ram på ett frogchassi (vilket man iof kan )
  • MammatillO

vi fick hämta ut den:)

FruLidgren skrev 2009-01-11 22:20:28 följande:
    hörni...ännu en fråga om kidzshop...hur fick ni hem vagnen? Leverades den hem till dörren eller fick ni hämta ut den på typ posten?
  • Joddan

Posten...

FruLidgren skrev 2009-01-11 22:20:28 följande:
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16