Inlägg från: pandyb |Visa alla inlägg
  • pandyb

Symtom på matförgiftning?!

Min sambo är sjuk och jag är rädd för att bli smittad

Igårkväll vid nio åt vi McDonalds mat, vid tretiden i natt började han att må dåligt, hade svårt att sova... gick upp på toaletten och och gick sedan och tog en omeprazol (har haft lite problem med magen)
    Somnade om och vaknade igen vid kvart i sex och spydde som en gris...  spydde ca en gång i timmen fram till halv elva och sen dess har han inte spytt mer...
    Nu har han lite förhöjd temperatur, ca 37,8 och ont i ryggen/värk i kroppen.

Är det vinterkräksjuka? Eller matförgiftning? Eller en "vanlig" magsjuka, vad tror ni?
    Jag hoppas på matförgiftning för då smittas det inte

Vinterkräksjukan känns inte som att det borde "gå över" så snabbt, samtidigt som symtomen stämmer... (okej han mår ju fortfarande inte bra, men han kräks ju inte trots att han har ätit och druckit...)

• Svar på tråden Symtom på matförgiftning?!
  • pandyb

Ja kanske.... men ändå, nu känner han inte av magen över huvudtaget längre... Matförgiftning hade vart bättre då hade han kunnat få sin kram som han har pratat om hela dagen :D

• pandyb

Nej vi åt inte samma, eller vi åt hamburgare båda två men olika saker...

Min mamma som är undersköterska gissade också på matförgiftning

• pandyb

Ja sallad var det på den tror jag, han åt McTasty, men jag hade också sallad på min....

• pandyb

Nä det kan ha varit så, vi "hoppas" på det du som verkar kunna lite...

Matförgiftning går alltså över såpass snabbt? Dvs, på ca 4 tim var han kräkfri igen

Svar på tråden Symtom på matförgiftning?!