Inlägg från: Anonym (så ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (så ledsen)

fler som kräks på intrum justitsia

Lavaplace skrev 2008-12-04 20:51:11 följande:

Anonym (så ledsen) skrev 2008-12-04 20:48:34 följande:
    Men det är ju faktiskt lite grymt ju. Den gamla elräkningen har ju inget med den nya att göra och du betalade ju direkt när den kommit till IJHar du ringt och bett om att få prata med en annan handläggare?
    Jag har pratat med alla jag kan .
    Till svar får jag höra mina händer är bundna vi har fått besked på att vi ska vara mycket hårdare .
    Har även mailat dem 3 gånger och inget svar än 3 veckor sedan första mailet.
  • Anonym (så ledsen)

Anonym skrev 2008-12-04 20:51:10 följande:

Anonym (så ledsen) skrev 2008-12-04 20:43:03 följande:
    Men räknar inte soc med elen i sin norm från början?
    Jag har tyvärr ingen aning om hur de räknar.
  • Anonym (så ledsen)

Lavaplace skrev 2008-12-04 20:55:35 följande:

Grejen är nog den att dom tror att du har pengar eftersom du kunde batala in den nya så snabbt.Tycker att du ska ringa och prata med någon annan än den du pratat med och förklara läget.
    Det låter som att du skulle ha rätt i det .
    Blir helt förkrossad nu då jag värkligen inte har pengarna de vill ha .
  • Anonym (så ledsen)

Anonym (Ansvar) skrev 2008-12-04 20:58:07 följande:

Fler än jag som känner för att kräkas på folk som inte kan betala för sitt eget uppehälle?Hur kan man bortförklara det faktum att man inte betalar sina räkningar?
    Det handlar inte om att inte betala utan att vara sen med en betalning ...
    För övrigt så vet jag inte vad du vill med ditt inlägg.
  • Anonym (så ledsen)

Anonym (inkasso) skrev 2008-12-04 21:00:05 följande:

Det jag menade var att du skrev att det hamnade "en ny" räkning på el hos dem. Då borde du "missat" två för att den av misstag skulle hamna där den också. Det låter lite lustigt.1,68kr kan efter att det kommit upp i över 50kr (med ränta inräknat) krävas tillbaka. Men man kräver inte enbart 1,68kr.
    NR 1 den första viste jag att den skulle gå till inkasso för jag hade inte 4000 kr .
    nr 2 gjorde en avbetalning och skötte den.
    Nr 3 av MISTAG under semestern hamnade en ny där på 583 kr som jag betalade omgående + lite extra för att täcka eventuell ränta.
    SUMMA = de avbröt min avbetalning och vill ha allt nu.

Ärligt jag skulle aldrig skita i att betala 583 kr
  • Anonym (så ledsen)

Lavaplace skrev 2008-12-04 21:05:40 följande:

Aha ok, du hade redan pratat med dom. Hmm.. Ja, vad gör man?!
    Ja du inget alls just nu.
  • Anonym (så ledsen)

Anonym (Ansvar) skrev 2008-12-04 21:03:34 följande:

Anonym (så ledsen) skrev 2008-12-04 21:01:45 följande:
    Jag vill att du ska inse att det är du som har gjort fel. Du har inte betalat för dig så vad har du att klaga på?. Jag har blivit tvungen att betala för mina elräkningar både hemma och i sommarstugan, så det är mer synd om mig än om dig. Inte sitter jag och klagar för det.
    Komentar onödig.
  • Anonym (så ledsen)

Anonym skrev 2008-12-04 21:10:28 följande:

Nr 3-misstaget var ett brott mot avtalet i avbetalningsplanen. Så varför inte bara svälja att du bröt avtalet, stå för det och försök få till ett nytt. Utan att klaga på Intrum som ju faktiskt hållit sin del av avtalet.
    Ja så klart men det står med så små finstilat bokstäver som kommer i brevet .
    Då du redan ingåt en muntlig överenskommelse per telefon .
    Samt redan har betalat din första inbetalning.
    Att man sedan inte behöver skriva under och skicka in brevet får mig att tro att den viktiga infon har jag fått per telefon då avtalet slöts.
  • Anonym (så ledsen)

Lavaplace skrev 2008-12-04 21:13:55 följande:

Anonym skrev 2008-12-04 21:10:28 följande:
    Men vaddå? Står det i avtalet att inga nya räkningar får komma in? Låter ju skitkonstigt.
    Japp enligt dem men tyvärr så har jag inte kvar det papret då jag trode det var en formalia så det åkte i korgen då avtalet redan var slutit och första bet gjord.
  • Anonym (så ledsen)

Anonym skrev 2008-12-04 21:16:17 följande:

Tycker inte att det borde vara så svårt för dem att upprätta avbetalningsplanen. Vi gjorde upp en avbetalningsplan med intrum och jag missade en betalning och de avbröt avbetalningsplanen och skickade skulden vidare till kronofogden. Jag ringde då intrum igen och de återupptog avbetalningsplanen om jag satte in kostnaden för kronofogden och den missade betalningen.
    Den infon fick jag med att de tidigare gjorde så men nu är det tydligen stopp för det.
    De anlitar ett annat bolag nu med istället för kronis samma kostnad är tillfört på min räkning mitt har inte gått till kronis alls utan nu stänger de strömmen.
Svar på tråden fler som kräks på intrum justitsia