Inlägg från: Anonym (så ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (så ledsen)

fler som kräks på intrum justitsia

Anonym (Ansvar) skrev 2008-12-04 21:18:46 följande:

Men VARFÖR missade du räkningen?Var du bortrest? Det antar jag att du inte var eftersom du inte hade ett enda öret över, eller?
    Har skrivigt tidigare att det var under semestern.
    Sedan så behöver du inte vara så otroligt otrevlig för då får du inga fler svar av mig.
  • Anonym (så ledsen)

Love 4 ever skrev 2008-12-04 21:19:33 följande:

Jag har fått flera avbetalningar hos dom,jag har skött en avbetalning och råkat missa en pga semester eller nåt och då vill dom såklart inte fortsätta men jag förklara läget och då var det lugnt.Märkligt att du råkat ut för detta
    Som sagt svaret jag fick var att de har fått besked om hårdare tag.
    Så fler blir säkert drabbade.
  • Anonym (så ledsen)

Anonym (Q) skrev 2008-12-04 21:27:00 följande:

(Jag med inlägg 67)Ts skrev:Den infon fick jag med att de tidigare gjorde så men nu är det tydligen stopp för det.De anlitar ett annat bolag nu med istället för kronis samma kostnad är tillfört på min räkning mitt har inte gått till kronis alls utan nu stänger de strömmen.Förstår jag det rätt att de har skickat din räkning vidare till ett annat bolag. Kan du i så fall inte göra upp med betalningen med dem istället.Det är bara någon månad sen som jag fick mitt återkallat från kronofogden.
    Skattade nästan jag får inte ens nr till det bolaget de anlitat de kallar det ett intern bolag som skulle sköta deras indrivning.
    Det kostade mig 850 kr i delgivnings avgift i stället för kronis som skulle kosta mindre.
    Fick även valet att hämta brevet hos POLISEN med samma kostnad.
    Får för övrigt inget numer till dem har även sökt på nätet men det är ett företag som jobbar med företag så jag får inte prata med någon alls där som privat person.
    Finns inget för mig att göra längre än att elen stängs och vi får flytta till mamma.
    Sedan så kostar det 5000 kr att öppna elen igen depositions avgift.
  • Anonym (så ledsen)

Anonym (slarvis) skrev 2008-12-04 21:40:39 följande:

Jag tycker att du har blivit snålt bemött av dem. Jag har haft avbetalningsplaner som jag misskött flera gånger om i mitt tidigare (nu upprädda) slarviga ekonomiska liv. ALLA inkassobolag har gettt chans på chans att fortätta betalningsplanerna. Det är ju det de tjänar pengar på (de får aviavgiften mm). De tjänar mindre på att räkningen går till fogden.Så det är nog inte intrum som inte vill att du avbetalar, det kanske är bolaget de har uppdraget från som protesterar?
    Nej mitt elbolag har inte protesterat har pratat med dem i dag.
    Det är intrum som vill ha sina pengar nuuuu.
    De köper ju fakturor av bolagen för att tjäna pengar på folk.
    Räkningen är INTE skickad till fogden .
  • Anonym (så ledsen)

Anonym (slarvis) skrev 2008-12-04 21:41:39 följande:

Kan inte mamma låna dig pengar till elräkningen då?
    Tyvärr inte önskar det för då hade jag inte suttit i denna sitts.
    Fel tid att låna pengar av folk inför jul o så .
    Jag kan ju inte åter betala dem på en gång min inkomst är lika stor varje månad .
  • Anonym (så ledsen)

Anonym (så ledsen) skrev 2008-12-04 21:43:06 följande:

Anonym (slarvis) skrev 2008-12-04 21:40:39 följande:
    Nej mitt elbolag har inte protesterat har pratat med dem i dag.Det är intrum som vill ha sina pengar nuuuu.De köper ju fakturor av bolagen för att tjäna pengar på folk.Räkningen är INTE skickad till fogden .
    Misstänker att mitt elbolags avtal med dem kommer att upphöra ganska snart.
    Känner ju inte till regeler o så men fick den kännslan när jag pratade med mitt el bolag i dag.
  • Anonym (så ledsen)

Bebbe2006 skrev 2008-12-04 21:48:36 följande:

Anonym (så ledsen) skrev 2008-12-04 21:43:06 följande:
    De köper inte räkningar av företag för att tjäna pengar på folk, utan för att tjäna pengar på företag. Det kostar för företagen att få hjälp med indrivning.
    Ok då har jag fel då .
    Men inkasso bolag köper även fakturor har jag fått för mig.
  • Anonym (så ledsen)

Anonym skrev 2008-12-04 22:09:56 följande:

Soul skrev 2008-12-04 22:01:47 följande:
    Det som många reagerar på är att hon är förbannad på intrum justitsia, när det är hon själv som gjort fel...Felet i sig är lätt hänt.Men det är inte intrum justitsia fel.Hoppas att det löser sig, och att du inte blir av med elen.
    Jag jag är förbannad på den då de är mycket otrevliga i stt bemötande sammt att de inte vill hjälpa mig att få fortsätta min avbetalning.

Har aldrig påstått att felet är deras bara dålig info bla.
  • Anonym (så ledsen)

Tack det du skrivit har gjort mig lite gladare i tråden ..

Soul skrev 2008-12-04 22:01:47 följande:
    Vad är det för elbolag? Ställer mig ytterst tveksam till deras beteende att stänga av elen på det sättet, för även om det är justitia som kräver in pengarna är det elbolaget som stänger av elen. Jobbar själv inom fjärrvärme och det ska betydligt mer till för att vi ska kunna stänga av värmen. Framför allt om det finns barn i hushållet. Dessutom stänger vi aldrig av värmen under vinterhalvåret.Om man inte klarar av att betala en räkning ska man alltid ringa leverantören. Vi är väldigt justa med att skuta på betalningsdatum och dela upp fakturorna.Självklart ska man sköta sina räkningar, men jag tycker du blir lite väl hårt dömd här TS. Verkar som att du försöker göra rätt för dig även om du har strulat till det.
  • Anonym (så ledsen)

Anonym (Ansvar) skrev 2008-12-04 23:23:07 följande:

Men vadå? Om fakturan redan är överlämnad till inkasso, så stänger väl inte elbolaget av elen?Det som skulle bli nästa steg då är väl att kronkalle kommer, men det lär väl inte vara aktuellt i detta fallet. Är det inte tomma hot att stänga av elen?Tycker inte att detta låter riktigt seriöst. Skulle det komma någon lite gubbe från elbolaget och bara stänga av elen imorgon...?
    Jo just precis så går det till.
  • Anonym (så ledsen)

Vill tala om för alla gulliga sympatiska personer här i tråden .
    ATT RÄKNINGEN nu är BETALD såååå skönt sååå.
    En underbar person har varit snäll och lånat mig dessa pengar och det är ingen här på FL så ni behöver inte undra om det alls.

Nu är bara frågan får de pengarna i tid ?

• Anonym (så ledsen)

Anonym skrev 2008-12-04 23:57:25 följande:

Om du har papper från intrum så finns det loginuppgifter på fakturan som du kan knappa in på www.intrum.se/bliskuldfriDär kan du se skulder och du kan även meddela betalning. Fyll i det nu ikväll.
    Snälla vart hittar jag dom är det referens nr ?
  • Anonym (så ledsen)

Anonym (så ledsen) skrev 2008-12-05 00:18:24 följande:

Anonym skrev 2008-12-04 23:57:25 följande:
    Snälla vart hittar jag dom är det referens nr ?
    Har grundligt tittat på papret finns ingen sådan info tyvärr.
    Har ju inga fler paper från dom.
  • Anonym (så ledsen)

Anonym skrev 2008-12-05 00:24:32 följande:

Det ska finnas. Har inget här själv så jag kan kika men det är på papprerna som uppgifterna finns.. annars ringer du bara imorgon :)
    tro mig ringa dem är det första jag ska göra så fort de öppnar sina telefoner.
    Men jag ska inte säga det min mossa ville att jag skulle be dem hahahaha.
  • Anonym (så ledsen)

Natti natti alla jag ska sova en bra sömn i natt hoppas jag ..

• Anonym (så ledsen)

Waldo skrev 2008-12-05 12:47:26 följande:

Först vill jag börja med att säga att jag inte är ett fan av inkassobolagens sk "affärsmetoder"Men i detta fallet har Intrum handlat helt enligt sitt affärsupplägg.Eftersom avbetalningesplanen bröts när det inte kom in en betalningen så gäller den inte längreHelt enligt planerna eftersom Intrum nu kan ta ut ny avgift för att lägga upp en ny avbetalningsplanFör det kommer dom att göra förr eller senareVad TS skulle gjort i detta fallet är något av följande:1. Betala både den nya räkningen och avbetalningsplanen2. Bett att få den nya räkningen inbakad i den gamla avbetalningsplanenTill sist Intrum kan inte stänga av någon el. Det är bara ditt elbolag som kan göra det.Prata med dem om detta.
    Jag gjorde som du skrev .
    Betalade direkt den nya skulden + extra för ränta.
    Samt att jag betalade den delen som jag löpande skulle betala.
    Men nej de var totalt omöjliga att få till stånd en ny uppläggninga av betalaning .

Men min skuld är nu betald och det känns så jäkla skönt.
  • Anonym (så ledsen)

Anonym (klant) skrev 2008-12-05 14:06:36 följande:

Anonym (vet) skrev 2008-12-05 12:57:29 följande:
    Du får tro vad du vill, men det är sanningen.delgivningskvittot skickades in med information om överenskommelsen som gjorts med intrum. Men eftersom intrum inte har registrerat överens.kommelsen så blev det ändå utslag
    Jag tror dig ska du veta finns massor av personer som råkat i riktigt klister med dem.
  • Anonym (så ledsen)

Anonym (klant) skrev 2008-12-08 19:04:59 följande:

Nu har jag fått halvt rätt i alla fall, intrum har dementerat utslaget till kreditföretagen d v s det ska inte synas nåt där om man tar en kreditupplysning på mig. Jag får fortfarande söka återvinning av utslaget hos KF för att det ska gallras bort där och jag hoppas att det går igenom när jag kan visa upp att Intrum så att säga medgett att det blivit fel hos dem...Om inte: vad har det för praktisk betydelse att utslaget finns kvar hos KF? Söker jag lån eller liknande ska det ju inte synas i kreditupplysningen... spelar det då nån egentlig roll för min del?
    Tycker synd om dig vet ju villket jäkla jobb det är med dem .
    GOD JUL på dig trotts allt.
Svar på tråden fler som kräks på intrum justitsia