Inlägg från: PixieApa |Visa alla inlägg
  • PixieApa

Min arm var "död"

Sedan ett tag tillbaka när jag (ibland) vaknat på natten har en arm sovit. Det har stuckit och pirrat som det brukar göra när en kroppsdel "har somnat".
    Vad jag råkade ut för i natt var betydligt värre. Jag vaknade mitt i natten och hela min högerarm var "död". Jag kunde absolut inte röra den. Den var verkligen död. Detta var jätteobehagligt och jag fick en extrem dödsångest. Jag lyckades till slut väcka armen till liv med hjälp av att med vänsterhanden massera den.
    Någon som råkat ut för något liknande? Detta var alltså inte som att armen hade somnat utan den fanns verkligen inte.

• Svar på tråden Min arm var "död"
  • PixieApa

Okaa san skrev 2008-12-04 20:34:03 följande:

Ja, jag har haft det ett par år, har dock inte kollat upp det ännu, händer inte jätteofta, men mina armar somnar lätt, högerarmen ahde somnat en gång tog typ 20 min innan den var "igång" igen så att säga..FICK PANIK.. tror inte det är något farligt alls. men kolla upp de iaf :)
    Stack det i din arm då eller hade du absolut ingen känsel alls?
    Jag hade absolut ingen känsel alls och det var det som var så obehagligt
  • PixieApa

Känns ju skönt att höra att det nog är ofarligt. Det kändes ju rätt farligt om man säger så
    När jag drog i armen med min andra hand så var den liksom en stor lealös klump (jag inser nu hur mycket en arm egentligen väger).

Svar på tråden Min arm var "död"