Inlägg från: Little Ms Chatterbox |Visa alla inlägg
  • Little Ms Chatterbox

Min arm var "död"

Min bror berättad en gång att han hade vaknat av att det låg något över hans bröstkorg. Han kände lite på vad det var och upptäckte att det var en hand med arm. Han liksom tittade på den och lyfte på den, blev skitskraj över vem som skulle kunna gått in i rummet och bara lägga en arm sådär bara. Han började dra i den och försöka få bort den men det gick inte för den satt fast. I hans axel. Det var då som han fattade att det var hans egen arm, han kände absolut ingenting!
    Sen fattade han hur det var, han hade legat på mage med armen hängandes utanför sängen och sen vänt sig om så han låg på rygg, hans arm la sig över bröstkorgen och tyngde ner så han vaknade. Hjärnan reagerade nog som att armen var ett främmande föremål, annars hade han nog inte vaknat av armen över bröstkorgen.

Det var givetvis en hemsk upplevelse för min bror men tyvvärr kan jag inte låta bli att skratta när jag tänker på det. *hmm, vad är detta?*
    Tror det blir totalt känselbortfall om man sover med armen i mycket lägre läge än resten av kroppen en längre stund.

Du har väl läst den nya tråden..? www.familjeliv.se/Forum-5-278/m33539036.html
  • Little Ms Chatterbox
    Joonas skrev 2008-12-07 00:04:27 följande:
    Det kan vara så att du har karpaltunnelsyndrom. Då svullnar det i sengångarna  när man lägger sig ner, så trycker det på nerver som gör att armen domnar. Detta kan man åtgärda, jag är opererad en gång och ska nu opereras en gång till efter tio år. Oftast får man det vid graviditet eller om man har ett job som gör att handen skakar mycket.Sök vård hos din läkare!www.akademiska.se/templates/page____29225.asp...
    Carpaltunneln sitter i handleden så det kan inte påverka hela armen. Carpaltunneln sitter runt nerven till tumme, pekfinger och långfinger, ring och lillfingers nerv går på utsidan av av benen i handleden och påverkas inte om karpaltunneln klämmer på nerven.
    Du har väl läst den nya tråden..? www.familjeliv.se/Forum-5-278/m33539036.html
Svar på tråden Min arm var "död"