• Jossa 79

När du födde barn, fick du och din man/kille en bricka med fika efter att bebisen kommit?

Det fick inte vi..... undrar varför? För att vår dotter föddes med kejsarsnitt kl 03.12?

Haha, löjligt att grubbla över egentligen, men innan förlossningen var detta något som jag tyckte såg så mysigt ut. Barnmorskan som kommer med denna brickan med saft och smörgås, en flagga och en liten blombukett.

• Svar på tråden När du födde barn, fick du och din man/kille en bricka med fika efter att bebisen kommit?
  • 68an

Ja det fick vi men det tog MÅNGA timmar innan denna lilla fika kom in.
    Låg och kämpa i drygt 1 dygn och det avslutades med akutsnitt 8.30 och fikat kom kring 12.

• JAG är BÄST

Det ska väl alla få oavsett om det är KS eller vanlig förlossning.

Ring å klaga och be dom skicka hem en bricka i efterskott

• Annaloo

Vi fick inte heller det, troligtvis för att de hade så vanvettigt mycket att göra den natten... Men vi hade varit där i nästan ett dygn och visste var det fanns så vi kunde hämta själva

♥ Världens sötaste Kasper föddes 080718 ♥
  • enny signatur

Japp och vi födde inte ens på sjukhus. Vi fick en sådan när vi var in 2½ dygn senare, de tyckte vi förtjänade en sådan med :)

• Turboplingen

Det fick vi, födde dottern 00.17, ca 1-2 timmar senare fick vi den om jag inte mins fel...

• 68an

Ps. Kan säga att åt mig glömde dom komma med mat så jag åt inget från torsdag eftermiddag till lördagsfikat vid 12. På lördag glömde dommin middag också så då fick sambon åka till Mc Donalds för att hämta mat till mig. Sen lärde dom sig att komma ihåg mig men av dom 2 måltiderna jag hann få innan hemresan var kall. Enfet kall sås i klumpar på talriken bla så den protionen fick jag inte i mig heller.
    Bra jobbat av dom

• Jossa 79

Vi hade varit på förlossning sen måndag eftermiddag och lilltjejen är född på onsdag morgon. Kanske de räknade med att vi skulle förse oss själva?

• Caly

ja ca 1 timme efteråt kom dom med en bricka med alkoholfri champange, kaffe, saft, mackor, chokladbit.. hmm nått mer var det också. Riktigt jäkla got var det också

• Jossa 79

Strö salt i såren bara!!

Caly skrev 2008-12-05 00:31:51 följande:
    ja ca 1 timme efteråt kom dom med en bricka med alkoholfri champange, kaffe, saft, mackor, chokladbit.. hmm nått mer var det också. Riktigt jäkla got var det också
Svar på tråden När du födde barn, fick du och din man/kille en bricka med fika efter att bebisen kommit?