• Jossa 79

När du födde barn, fick du och din man/kille en bricka med fika efter att bebisen kommit?

Det fick inte vi..... undrar varför? För att vår dotter föddes med kejsarsnitt kl 03.12?

Haha, löjligt att grubbla över egentligen, men innan förlossningen var detta något som jag tyckte såg så mysigt ut. Barnmorskan som kommer med denna brickan med saft och smörgås, en flagga och en liten blombukett.

• Svar på tråden När du födde barn, fick du och din man/kille en bricka med fika efter att bebisen kommit?
  • Meria

Kl. 00:58 föddes sonen och ja, vi fick en bricka och den kom väl runt 03:00 på natten ungefär.

♥ Loke -06 & Lillebror v.40 ♥
  • trisha

mäh fy vad dåligt att inte ni fick. Vi fick men kvinnan i rummet bredvid fick rosa gigantiska milkshakes...jag gick ju o vänta på dom men istället fick vi mackor...varför fick hon milkshakes? var hon duktigare än jag? hahah skämt åsido

• Maria 79

trisha skrev 2008-12-05 22:07:30 följande:

mäh fy vad dåligt att inte ni fick. Vi fick men kvinnan i rummet bredvid fick rosa gigantiska milkshakes...jag gick ju o vänta på dom men istället fick vi mackor...varför fick hon milkshakes? var hon duktigare än jag? hahah skämt åsido
    Hon kanske hade sagt att hon ville ha milkshakes? Jag jobbar på förlossningen och vi bjuder alla på fika efter förlossningen o frågar om det är nåt speciellt de vill ha, kanske till brickan, eller om det är nån som e sugen på milkshake/smoothie innan förlossning eller mat och isåfall vad för mat.

TYVÄRR är det så att de som de blir akut snitt för, de kommer inte tillbaka till oss på förlossningen efter snittet, utan hamnar på BB efteråt, vilket gör att de går miste om fika"guldbrickan" hos oss. Jag anser ju dock att de borde få den på BB-avd då istället, men vad kan jag göra.. en timvikarierande uska?
  • mimse

Vi fick inte heller någon "silverbricka" efter förlossningen - kejsarsnitt här med. Jag har också varit lite besviken över det. De frågade ändå om vi ville ha. Självklart ville vi men frågade om vi inte kunde få den lite senare eftersom jag mådde lite illa efter snittet. Naturligtvis glömde de bort det och nytt skifte gick på och natten gick... nästa dag tänkte vi inte på det. I efterhand tycker jag ändå det var lite dåligt av dem...

• Kajak

Ja vi fick en bricka med kaffe o te även 2 varsin smörgåsar och en lapp med tid o datum när barnet kom.

Rosa lappen och servetter då dotter födds och blåa lappen och servetter då sonen födds.

Dotter kom kl03.17 och sonen kom ca kl04.40.

Vi var på Mora BB.

• norgesessan

vi fick bricka båda gångerna...ettan föäddes 4:54, tvåan föddes 8:50

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • Horst

Japp. Men en av gångerna fick vi påminna personalen om det. Det var så hektiskt där så de had liksom glömt bort det. Kanske var det det som ni också råkade ut för..

• I min mage

Måste bara dela med mig, födde i Norrland. Klockan var ca 18.30, efter förlossningen kom barnmorskan in och sa "nu ska ni få fika lite födelsedagsfika". På räkningen efteråt när vi lämnade sjukhuset stod det födelsedagsfika 22kronor! :)

Har ni betalt för att fika när ni födde era barn? Hade för mig att det var något som dom bjöd på :)

• cloudberry79
    I min mage skrev 2008-12-06 00:26:13 följande:
    Måste bara dela med mig, födde i Norrland. Klockan var ca 18.30, efter förlossningen kom barnmorskan in och sa "nu ska ni få fika lite födelsedagsfika". På räkningen efteråt när vi lämnade sjukhuset stod det födelsedagsfika 22kronor! :) Har ni betalt för att fika när ni födde era barn? Hade för mig att det var något som dom bjöd på :)
    Nej, vi betalade inget alls för BB-vistelsen, födde i Umeå. Snålt tycker jag!
    Skillz that Killz 10k+
  • Multignutten

Förlöstes med katastrofsnitt 20.36 och låg på uppvak i ca två timmar och när jag piggnat till rullades jag till BB men ingen fikabricka dök upp.

Svar på tråden När du födde barn, fick du och din man/kille en bricka med fika efter att bebisen kommit?