Inlägg från: Spegellandet |Visa alla inlägg
  • Spegellandet

Tips för att få en katt tjockare?

Hill's Indoor cat är ett tips. Vi brukade köpa Hill's Adult, men tänkte att de borde få lite variation. Således köpte vi 5 kg Indoor för att se om de tyckte lika bra om det. Våra katter goffade i sig varje måltid på ett par minuter och var jämt jamiga och sugna när vi hade det, fast vi gav dem normaldos. När vi gick tillbaka till vanligt Adult-foder blev de inte alls glada och åt till en början lite dåligt, men nu äter de normalt och har tappat fluffet de lade på sig under Indoor-tiden.

• Spegellandet

ming skrev 2008-12-05 15:19:30 följande:

Fast Indoor innehåller ju inte lika mycket fett som vanlig adult, så det är ju inget bra förslag om man vill att katten ska gå UPP i vikt. Kanske dina katter kände sig mer hungriga när de åt indoor eftersom det inte innehåller lika mycket som vanlig adult, och därför kanske de åt mer av indooren än vad som var rekommenderat och därmed gick upp i vikt.
    Gav dem lika mycket av Indoor som vi gjort med Adult innan och med tanke på att bitarna är mindre och fyller ut måttkoppen bättre tror jag nästan det får plats mer i gram av Indoor än Adult. Runda blev de i alla fall! Nu är de normalsmala och fina igen. Bara lite "fetthäng" på magen, men lite gör nog inget.

Har hört att man kan ge kattungefoder till kattmammor minns jag, nu när jag läste det ovan. Om man ger blöt- eller torrfoder kan jag tänka mig beror lika mycket på kattens smaklökar (våra avskyr blötfoder) som husses och mattes åsikter. Torrt eller blött är ju något av en religionsfråga för många
Svar på tråden Tips för att få en katt tjockare?