Tips för att få en katt tjockare?
Spegellandet skrev 2008-12-05 12:05:48 följande:
Hill's Indoor cat är ett tips. Vi brukade köpa Hill's Adult, men tänkte att de borde få lite variation. Således köpte vi 5 kg Indoor för att se om de tyckte lika bra om det. Våra katter goffade i sig varje måltid på ett par minuter och var jämt jamiga och sugna när vi hade det, fast vi gav dem normaldos. När vi gick tillbaka till vanligt Adult-foder blev de inte alls glada och åt till en början lite dåligt, men nu äter de normalt och har tappat fluffet de lade på sig under Indoor-tiden.Kanske dina katter kände sig mer hungriga när de åt indoor eftersom det inte innehåller lika mycket som vanlig adult, och därför kanske de åt mer av indooren än vad som var rekommenderat och därmed gick upp i vikt.
Ts: Jag skulle råda dig att gå till en djuraffär och få råd från de som jobbar där, de går utbildningar inom maten och borde kunna rekommendera mat till din katt.
Själv har jag en smal katt på ca 5 år som just ska börja med Iams special care senior plus. Den ska vara lite fetare, så hon förhoppningsvis lägger på sig lite, samt att den är utvecklad för min katts ålder, då hon inte är purung längre (även om hon inte är senior riktigt än). Den andra ska gå på lightfoder.