Ökningsperiod vid amning
Hur lång tid brukar det ta när mjölken ökat så mycket som lillan vill? Tycker hon har tuttat mycket nu i flera dagar och hon verkar aldrig bli nöjd.
Hoppas att det är en ökningsperiod och den snart är över för jag hade så mycket mjölk i början och vill verkligen inte att den ska sina.
Och ett annat problem: hon vill tutta mycket (och det får hon, hon har fri tillgång sas), verkar inte bli nöjd, sliter och drar i tutten (kvittar vilket bröst, men mest på höger) men vill ändå inte ha mer efter 10 minuters ätande (om ens det någon gång).
Har provat att handmjölka för att se om det finns mjölk och det gör det (har lyckats träffa henne i ögat ett par ggr, tyvärr). Sen efter bara fem minuter ligger hon och suger på sina händer, men när jag ger henne bröstet så vägrar hon det. En timme efteråt vill hon äta igen (då tar hon iallafall bröstet när jag erbjuder det) och då upprepas samma procedur. Har gett henne ersättning två kvällar i rad så att hon ska komma till ro och sova en stund iallafall.
Rapar henne alltid när hon ätit och hon har haft problem med luft med i magen, men det är mycket bättre nu.
Är det som jag tror, en ökningsperiod?
Men varför äter hon sig inte mätt? (hon har napp, men när hon vägrar den så får hon bröstet)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-07-26 17:19:04:
Lillan är snart två månader.