Skulle du låta din omyndiga tonåring tatuera sig?
Låt oss säga att din 16åring kommer och säger att h*n vill tatuera sig, ger du ditt samtycke och följer med?
Låt oss säga att din 16åring kommer och säger att h*n vill tatuera sig, ger du ditt samtycke och följer med?
Nej, finns en anledning till att det är åldersgräns på sånt.. Min son ska bestämma det helt själv, alltså när han är 18, vill inte ha det på mitt samvete om han skulle ångra sig.
Aldrig. Aldrig. Aldrig.
men jag är nyfiken, VAD är det för allvarliga konsekvenserman kan få om man tatuerar sig som 16 åring...?
Min dotter kommer troligen göra det i vår, en lite enhörning på armen bara...eller om det nu blir något annat motiv.
nej och näver
Jag tycker att det är ok att tatuera sig, men att där nog är en anledning till att man ska vara myndig innan man gör det. 16-åringar lever i stunden och har säkert svårt att sätta sig in i hur en tatuerings utseende och placering kan påverka dem i framtiden.
mandelblomma skrev 2008-12-05 21:07:31 följande:
ja vi tycke olika...jag ser liksom inget stort problem elelr fara med att jag låter tatuera sig som 16 åring med en liten enhörning...eller att hon fick pierca sig som 15 åring.
Nej, han får vänta tills han fyllt 18 år. Om han verkligen vill ha tatueringen så kommer han kunna vänta på den. Jag har själv 4 st och tycker det är jättesnyggt med tatueringar men jag tycker att man ska tänka igenom sitt motiv noga innan man gör det. För sen sitter det där hela livet.
Pshevil skrev 2008-12-05 21:13:52 följande: