Skulle du låta din omyndiga tonåring tatuera sig?
Låt oss säga att din 16åring kommer och säger att h*n vill tatuera sig, ger du ditt samtycke och följer med?
Låt oss säga att din 16åring kommer och säger att h*n vill tatuera sig, ger du ditt samtycke och följer med?
i princip ja men det har betydelse vad och var på kroppen.
NEJ !
En tatuering går iofs att ta bort men det är ingen lek att göra det, min tonåring får glatt vänta till denne är myndig med att dekorera sin kropp.
Nja jag vet inte vad jag ska svara på det då jag gjorde en själv då jag var 16, såg äldre ut än vad jag var + att ingen frågade efter leg.
Mamma blev galen o pappa bara skrattade, han ville själv ha en o mamma hatar allt vad tatueringar heter så ärligt talat jag vet faktiskt inte...beror på vad o var tror jag
Nej. För att ungdomar saknar känsla och intresse för det negativa intryck många i samhället faktiskt fortfarande har av tauerade personer. Man "ser" bara den närmaste omgivningen och vad som gäller där. Tycker att man ska vara något så när kapabel att ha en helhetsbild när man tar beslut om sådant som är mer eller mindre permanent.
Nej, det skulle jag aldrig göra.
Kanke att jag låter sonen göra det vid 16,är osäker.Beror nog även på var och vad.Sambon anser att han ska vara myndig trots att han är istort sett fullgaddad .-D
Jag gjorde min första när jag var 15 och ångrar väl inte direkt det motivet men skulle absolut valt ett annat om jag väntat.
Nej jag skulle inte vilja att mina barn går till en oseriös tatuerare. En seriös tatuerare skulle aldrig tatuera någon under 18.
Men på 18årsdagen följer jag gärna med dom och kanske tillochmed betalar den
Nej!!! Jag själv ville göra en så fort ja blev 18, hade funderat sen jag va 14. Men jag tog mitt förnuft till fånga o gjorde den när jag va 20½. Va påväg många gånger innan det, men tänkte "jag väntar lite till". Och glad är jag för det. Jag är helnöjd med min tatuering o visste redan när jag va 18-19 vad det va jag ville ha. Men hade jag gjort något jag ville ha när jag va 16-17 så hade jag ångrat mig idag...
Eh, nej absolut inte. Jag har flera tatueringar själv, men de gjorde jag efter jag fyllde 18. Min dotter får vänta tills hon är myndig om hon vill tatuera sig.