• Ganidu

Cockerpoo!!!

Vill veta allt om denna "ras"!

Bl a, fäller de? Spanielhundar fäller ju, pudlar fäller inte. Hur vet man vilket en cockerpoo gör?

Hur stora brukar de bli? Kan man veta när de är valpar ungefär hur stora de blir?

Berätta allt, ni som vet! Tack!!!

• Svar på tråden Cockerpoo!!!
  • DenDär

har sett 2 st

De har sett ut i storlek och kroppshydda som en cocker men med pudelns päls.

Trevliga som agilityhundar var dom.

• Ganidu

Får de alltid pudelns päls eller varierar det? Kan man vara säker på att de inte fäller? Det är främst detta jag undrar. För söta är de!

• Vad skall jag göra

Hej. Lustigt. Våran granne har 6 valpar nu av den blandningen. Ur söta är dom. Pälsen varierar på dom. En kan vara kryllig medans andra kan vara släthårig. Och söta e dom så klart.

• Ganidu

Vilken färg har de? Hundarna alltså, inte grannen...

• tudis

Varför hålla på med blandras avel?

Varför inte en pudel ELLER en Cocker?

• Baba Screetch
    Svar på #6
    tudis skrev 2008-12-07 01:37:00 följande:
    Varför hålla på med blandras avel?Varför inte en pudel ELLER en Cocker?

En cockerpoo är väl en egen ras nu om jag inte fattat fel, läste det så i min hundbok i allafall...

Precis som labradoodle

Bullboxer

och.. tja nån mer har jag för mig....

Gå inte i nån annans fotspår om dom leder dig på villovägar...
  • tudis

Nej, gå in på SKK och sök på cocketpoo!

Baba Screetch skrev 2008-12-07 01:38:54 följande:
    Svar på #6 En cockerpoo är väl en egen ras nu om jag inte fattat fel, läste det så i min hundbok i allafall... Precis som labradoodle Bullboxer och.. tja nån mer har jag för mig....
  • Ganidu

Generellt håller jag med dig, tudis. Har själv aldrig haft annat än renrasig hundar med stamtavla och från seriös kennel.

Men just korsningen cocker och pudel har ju plötsligt (?) blivit så vanlig, att jag är lite nyfiken på den.
    Det jag inte förstår är om hundarna alltid blir likadana, eller om de kan få olika päls, att vissa fäller som en cocker och andra inget som pudeln, hur stora de blir osv.

Oftast tror jag det är bäst att inte blanda raser, men vissa raser känns ju "närmare" varandra än andra. Cocker och pudel känns inte så långsökt att blanda kan jag tycka efter att ha sett hur de ser ut. Men som sagt, det är ju mycket annat att väga in. Och det är därför jag frågar!

• Kantarellen

Baba Screetch skrev 2008-12-07 01:38:54 följande:

Svar på #6

En cockerpoo är väl en egen ras nu om jag inte fattat fel, läste det så i min hundbok i allafall...
    Precis som labradoodle
    Bullboxer
    och.. tja nån mer har jag för mig....
    Bara för en författare skriver om en blandning blir det ingen ras...
Svar på tråden Cockerpoo!!!