poledancing i malmö???
Vill lära mig mig poledancing, då man dansar med stång (som motionsform). finns sådana klasser i Malmö??
har hittat ett ställe där det kostar 2500 kr för 10 ggr, det är dock för dyrt tycker jag, någon som vet något annat?
Vill lära mig mig poledancing, då man dansar med stång (som motionsform). finns sådana klasser i Malmö??
har hittat ett ställe där det kostar 2500 kr för 10 ggr, det är dock för dyrt tycker jag, någon som vet något annat?
oj, det där låter intressant! Bor också i Malmö. Tycker att StripAerobic också låter spännande att prova på! Men tyvärr vet jag inget ställe jag heller
Jag hittade ett ställe men ni får själva avgöra om det är intressant.
www.fitforlife.se/
Hade det inte varit för att jag inte är där jag vill vara i livet hade jag hoppat på detta,
annars får ni göra som jag köpa Electras lap dance serie på Dvd.
Berätta gärna om ni beslutar er för att träna och isåfall hur var det.
Vill åsså hitta. Har bara sett att det finns i Sthlm (men ska tydligen finnas i GBG åsså)
Men ingen i Malmö vad jag sett..
Mitt tips som jag fick av min vän som går en kurs i huvudstaden är att köpa en egen pole.
Jag gjorde det och det är riktigt kul! Men vill utveckla mig o lära mig mer. Sitta o titta på youtube och lära därifrån är väl inte lika bra som en kurs.
CherryBomb skrev 2009-01-09 00:23:50 följande:
Jag känner inte till något i Malmö eftersom jag själv bor i Göteborg. Här öppnades en studio i våras/somras och där kostar en kurs 1400kr för 6ggr, alltså 230kr/gång. I Stockholm är priset 2100kr för 8ggr vilket blir 260kr/gång. Så om det finns en kurs i Malmö för 2500kr är det ett rimligt pris som nog blir svårt att komma undan...
På Harald Nyborg kan man köpa en stång för under 400kr, det är absolut ingen kvalitetsstång men den funkar att börja med, så man kan känna på om man tycker det är roligt. På Youtube finns massor av nybörjargrejer man kan lära sig med tydliga steg-för-steg-instruktioner, det finns även jättebra instruktionsvideos man kan beställa från internet.
Om man vill köpa en riktig stång kan man göra det på www.poledance.nu
En annan bra sida är www.poledance.se Hon har jättemycket bra information och inspiration om poledance!
Numera är det rea på stången från Harald! Under 200 kr kostar den nu.
Om Bapumpa lyckats träna på den så är det ju alltid en bra nybörjarstång ju.
Alltså för o göra enkla spins och mer prova på. Sen när man är säker på sin sak kan man ju införskaffa en X-Pole..verkligen värd det!
Nu hade jag tur och fick köpa en billig X-pole. Men hittade på Ebay, o det skulle bli några hundralappar billigare med frakt o beställa där.
BaPumba skrev 2009-01-16 22:29:05 följande:
Om man går en kurs får man lära sig tillräckligt mycket för att kunna fortsätta själv hemma sen, om man köper en egen stång vill säga. Fast det är ju ingen idé att köpa en stång om man vet med sig att den bara komma stå o damma sen...Man kanske inte ska se det enbart som träning om man ska hålla på med det hemma, utan tycka att det är roligt så man vill hålla på! PoleDance är ju såpass nytt i Sverige så man får vara glad om det ens finns kurser där man bor, men så småningom kanske det kommer finnas även som en klass precis som spinning eller aerobic...
Poledance-studios och arrangörer jobbar för fullt för att försöka få med PoleFitness som en gren till OS 2012, så vi kan ju hoppas på ett ännu större uppsving om det kommer med! Tillsvidare får man köra på med kurser och träna hemma...
StripteaseAerobics finns i Malmö både på Arnbergs dansskola (nära Caroli) och på Malmö dansakademi (på sofielundsvägen), för er som letar efter det.
Poledance har jag däremot inte hört om något ställe som har här, låter också lite roligt.
Jag är poledansare. Håller på startar upp det i Umeå nu.
Nelle som driver poledance.se i stockholm är en jätteduktig tjej.
Poledance är dyrt för att det kostar ganska mycket som instruktör att samla kunskapen. Det är inte direkt såå man blir matad av kunskap som det kanske är i aerobic, med en massa tips och ideér, workshops hit och dit och en massa massa utövare. Dessutom är antalet utövare per ledare färre i poledance. Ledaren skall ju hinna hjälpa alla (är endel tekniska grejer som i gymnastik) , samt att man tar ganska mycket plats då man övar stång, så det brukar bara rymmas 11 stänger ungefär.
Det läggs ner väldigt mycket tid och pengar på att lära sig att instruera i det. Att lära sig alla övningar och vad dom heter, ofta får man lära sig tekniken själv också. Det är ingen lätt väg att gå alla gånger. Den som testat vet.
Man stöter oftast på en hel del svårigheter innan man kommit igång.
Hade det funnits kurs att gå hade jag gärna gått den, eftersom det hade sparat mig mycket tid. I stockholm kör dom poledance som en träningsform, men vill man faktist lära sig ordentligt och köra lite hårdare är det jättebra att skaffa sig en egen stång att träna på vid sidan av. Det gör man på www.poledance.nu om man bor i sverige. OBS! Ska man klättra på den bör den köpas därifrån av säkerhetsskäl. X-pole är ett känt märke som anses vara det säkraste på marknaden idag. Vist kan man köpa en stång för under 1000kr också, men jag vet inte om jag skulle vilja lyfta fötterna från marken med en sådan. Det känns viktigt att den sitter fast rejält. Det varnas även om falska X-poles som säljes begagnat, se upp för sådana, dom kan vara riktigt farliga. Det är inte alls samma kvalité.
Någon undrade om man skruvar fast dessi i tak och golv. NEJ, det gör man inte :) Man spänner bara upp dem. Enkelt! :)