Inlägg från: CherryBomb |Visa alla inlägg
  • CherryBomb

poledancing i malmö???

Vill åsså hitta. Har bara sett att det finns i Sthlm (men ska tydligen finnas i GBG åsså)
    Men ingen i Malmö vad jag sett..
    Mitt tips som jag fick av min vän som går en kurs i huvudstaden är att köpa en egen pole.
    Jag gjorde det och det är riktigt kul! Men vill utveckla mig o lära mig mer. Sitta o titta på youtube och lära därifrån är väl inte lika bra som en kurs.

• CherryBomb
    BaPumba skrev 2009-01-16 22:29:05 följande:
    Jag känner inte till något i Malmö eftersom jag själv bor i Göteborg. Här öppnades en studio i våras/somras och där kostar en kurs 1400kr för 6ggr, alltså 230kr/gång. I Stockholm är priset 2100kr för 8ggr vilket blir 260kr/gång. Så om det finns en kurs i Malmö för 2500kr är det ett rimligt pris som nog blir svårt att komma undan... På Harald Nyborg kan man köpa en stång för under 400kr, det är absolut ingen kvalitetsstång men den funkar att börja med, så man kan känna på om man tycker det är roligt. På Youtube finns massor av nybörjargrejer man kan lära sig med tydliga steg-för-steg-instruktioner, det finns även jättebra instruktionsvideos man kan beställa från internet.Om man vill köpa en riktig stång kan man göra det på www.poledance.nuEn annan bra sida är www.poledance.se Hon har jättemycket bra information och inspiration om poledance!

Numera är det rea på stången från Harald! Under 200 kr kostar den nu.

Om Bapumpa lyckats träna på den så är det ju alltid en bra nybörjarstång ju.

Alltså för o göra enkla spins och mer prova på. Sen när man är säker på sin sak kan man ju införskaffa en X-Pole..verkligen värd det!

Nu hade jag tur och fick köpa en billig X-pole. Men hittade på Ebay, o det skulle bli några hundralappar billigare med frakt o beställa där.

Svar på tråden poledancing i malmö???