• A V

min 12-åring har en kille...

Hon fyller 13 i januari, han fyller 15 nästa år. Först var dom bara kompisar men nu vet jag att dom i alla fall har kramats. Helst skulle jag vilja tvärförbjuda henne men är rädd att få "tvärtom effekt". Några tips och råd?

• Svar på tråden min 12-åring har en kille...
  • solida

Men varför? Det är väl vanligt att man har killar i den åldern? Jag hade min första riktiga pojkvän när jag var elva och han var tolv. Ganska oskyldigt, men vi hånglade en hel del. Och de flesta i min klass vid den tiden var ihop med någon.
    du får nog helt enkelt se det som ett naturligt steg i din dotters utveckling.

• Nyfiken gul

men vad spelar det för roll om dom pussas o kramas lite?

vad gjorde du själv i samma ålder?

jag minns alla klassfester vi hade med ryska posten som lek.. jisses vad vi hånglade som 13-åringar....

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • dogcatbird

Förbjuda att hon har valt och valts av någon? Känns vääldigt taskigt.

Det är inte säkert att de har sex och att det kommer att bli problem. Tänk om hon bara mår jättebra?

• Nyfiken gul

om du nu vill vara lite god föredömlig vuxen så kanske det är dags att ha ett prat om sex, samlevnad och preventivmedel med henne och att det är viktigt att hon är rädd om sig och aldrig gör något hon inte vill.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Snooze

Risken är stor att hon aldrig kommer förlåta dej om du lägger dej i och har bestämda åsikter. Många tjejer HAR pojkvänner i den åldern....Släpp det, hon börjar bli vuxen.

Jag var 12 år och 4 månader när jag blev av med oskulden och det är en upplevelse jag än idag ler åt och blir varm av att tänka på....

• Lovley

men hon är ju 13 år. dem flesta brukar träffa nån i den åldern

• EnsamPappaEtuna

Jag hade min första tjej när hon var 13 och jag var 15. Jag tror trettonåriga tjejer och femtonåriga killar är på samma nivå mentalt. Det är väl bara bra att unga människor får öva sig på att ha förhållanden med varandra, så de får lite erfarenhet av det till de kommer upp i den högre tonåren och ska ha "riktiga" förhållanden.

• vampyria2

Ja du din tös börjar bli stor, det är jobbigt jag vet, men vet du det brkar bli bra. Vid 13 så är det nog ganska oskyldigt. Man får försöka tänka på hur härligt det var när man själv var ung och tok kär, var glad att hennes kännslor är besvarade måste ju var skönt när man är 13

• Gyllan

Jag tycker inte heller det är konstigt att man träffar någon när man är 13, det brukar väl komma i den åldern? Både jag och vänner hade ju killar då.

Dock kanske det är bra att prata med henne om preventivmedel osv, om inte annat så i förebyggande syfte.

• Bevabus

Eeh varför ska du stoppa dom? Var glad för ditt barns skull istället!! Vill du verkligen bli en sån där superjobbig förälder som inte låter ditt barn leva livet? Kärleken är en del av livet. Deal with it.

Svar på tråden min 12-åring har en kille...