• A V

min 12-åring har en kille...

Hon fyller 13 i januari, han fyller 15 nästa år. Först var dom bara kompisar men nu vet jag att dom i alla fall har kramats. Helst skulle jag vilja tvärförbjuda henne men är rädd att få "tvärtom effekt". Några tips och råd?

• Svar på tråden min 12-åring har en kille...
  • romani princess

jag förstår din oro, samtidigt vad ska man göra?? Mina föräldrar försökte låsa in mig under tonåren, vilket fick till följd att jag rymde o senare blev placerad av soc hos en annan familj...extremt jag vet, men poängen är att det är svårt att stoppa ungdomar från vad de vill. Min son är 9 o han har flickvän haha. Det är rätt sött.

• p12

min son är tolv och är tillsammans med en som är 16, inget fel med det

• A V

Tack för alla kommentarer. Hon är mitt enda barn så kanske jag är lite nojig, får acceptera att hon är på väg att bli en ung dam

• enny signatur

Hennes val vem hon är tillsamans med. Prata emd hnne och försök ha en öppen realtion istället.

• Ms TB

p12 skrev 2008-12-08 11:04:44 följande:

min son är tolv och är tillsammans med en som är 16, inget fel med det
    Oj, det var rätt stor åldersskillnad i den åldern.
  • MsBeauty

Jag hade då aldrig accepterat det, men om du tror att det är svårt att förhindra så får du väl lägga upp regler för henne. Som går att hålla. Kan säga dig att det är inget ovanligt att barn i 12-13 års åldern har sex nu för tiden...

• JAG är BÄST

NG

"jag minns alla klassfester vi hade med ryska posten som lek.. jisses vad vi hånglade som 13-åringar...."

Jisses vad jag skrattar åt detta
    Minns det själv som igår. Man kom hem med såriga läppar , efter att man suttit på bakom gardinerna . Man var helt röd om munnen.

• bedasplace

Jag hade nog låtit de hållas.
    Men inget sova över!

• enny signatur

MsBeauty skrev 2008-12-09 01:27:39 följande:

Jag hade då aldrig accepterat det, men om du tror att det är svårt att förhindra så får du väl lägga upp regler för henne. Som går att hålla. Kan säga dig att det är inget ovanligt att barn i 12-13 års åldern har sex nu för tiden...
    Du har inte laglig rätt att hindra någon från att vara tillsamans, bara träffas
  • Ms TB
    enny signatur skrev 2008-12-09 01:33:17 följande:
    Du har inte laglig rätt att hindra någon från att vara tillsamans, bara träffasDet är ju skillnad mellan att inte acceptera något och att förbjda..
    Mina erfarenheter av att förbjuda tonåringar saker har visat att det gett motsatt effekt. ;)
Svar på tråden min 12-åring har en kille...