Inlägg från: Troll mor |Visa alla inlägg
  • Troll mor

UTSLAG!!!

Hum jobbigt med klåda. Jag har det ovanpå händer o fötter. Kliar som attan speciellt på nätterna, men jag har småsmå små blåsor oxå och därför trodde förlossningsläkaren jag fick träffa inte det var graviditetsklåda. Har ni något sådant? (Är ju ändå orolig)

• Troll mor

tov skrev 2008-12-07 23:03:19 följande:

Väntar på nr 2 skrev 2008-12-07 23:02:10 följande:
    nä men bm kan väl kolla upp om det e farligt?
    Började få det förra veckan o tänkte först inte så mycket på det, men sedan läste jag på lite om det och ringde till bm som genast gav mig en tid hos läkaren och sa att om det blev värre under helgen skulle jag ringa förlossningen direkt. (inget man blev lugn av direkt, o jag som hade intalat mig att det säkert inte var nått) Så i tisdags träffade jag läkaren men då var utslagen borta och han sa att han inte trodde det var grav. klåda för då brukar det inte vara utslag/blåsor inblandade. Men det fortsätter ju...vet inte vad man ska göra riktigt. Har inte ätit massa clementiner...och inget annat ovanligt heller. Han sa visserligen att om det fortsätter så kan dom ta blodprov. Konstigt att bm agerar så olika?!?!
  • Troll mor

tov skrev 2008-12-07 23:12:48 följande:

jag har röda små små prickar liknar inte nässelutslag allafall.
    En kompis till mig hade liknande när hon var gravid. Hon trodde det berodde på kläderna hon bar på jobbet. Utslagen försvann så fort hon slutade jobba innan bebisen kom.
  • Troll mor

Väntar på nr 2 skrev 2008-12-07 23:21:51 följande:

tov skrev 2008-12-07 23:03:19 följande:
    hmmm jag är ganska torr i hyn annars också, dessutom är ju vintern värre för oss som är torra.men PUPPP stämmer på pricken in på mig iaf, och på dom flesta sidorna jag läser verkar det vara ofarligt?!men då och då kommer det upp nån sida där man läser tvärtom?! Jag har bf om 12 dagar vilket känns skönt iaf.Detta är mitt andra barn och jag har gått upp lika mycket i vikt och så där, men med första barnet har jag ALDRIG haft klåda
    Mmm tur för dig att det snart e över. Jag har inte bf förren i feb. Ja man läser att det antagligen e ofarligt men fy vad man kan bli orolig ändå. Hade heller ingen klåda med första barnet. Stämmer det som andra har skrivit i en annan tråd att det oftast e en pojk om man har klåda?!?! Aldrig hört det tidigare.
  • Troll mor

När? Jag har den 18 feb. Första barnet?

tov skrev 2008-12-07 23:28:24 följande:
    Troll mor skrev 2008-12-07 23:27:31 följande:
    jag har oxå bf i feb
Svar på tråden UTSLAG!!!