• tov

UTSLAG!!!

Väntar på nr 2 skrev 2008-12-07 22:42:26 följande:

tov skrev 2008-12-07 22:34:24 följande:
    själv klart inte, men jag kan inte låta bli att bli små ängslig och arg på min bm pga jag hade ingen aning att detta kan vara farligt!eftersom JAG har klåda också.Men hoppas att du har fått den av barn oljan då? får då är det ju enkelt att bli av med klådan?!>
    alla har väl mer elr mindre klåda på magen?
    eller e detta farligt för beben?
  • tov

Väntar på nr 2 skrev 2008-12-07 22:42:26 följande:

tov skrev 2008-12-07 22:34:24 följande:
    själv klart inte, men jag kan inte låta bli att bli små ängslig och arg på min bm pga jag hade ingen aning att detta kan vara farligt!eftersom JAG har klåda också.Men hoppas att du har fått den av barn oljan då? får då är det ju enkelt att bli av med klådan?!>
    sist jag tog alla prover för några veckor sen inklusive blodprov sa dom att alla värden var bra.
    borde dom inte sett nått annars?
  • tov

Väntar på nr 2 skrev 2008-12-07 22:56:39 följande:

tov skrev 2008-12-07 22:54:10 följande:
    jag har ingen aning, men läste nyss att man ska tydligen vara på sin vakt om det kliar i händerna o fötterna? det gör det inte på mig iaf!
    inte på mig heller bara magen svårt att tro att det kan vara gravklåda då elr?
    kan bm ta ett blodprov och kolla om det e de?
  • tov

stinalottalarsson skrev 2008-12-07 23:00:37 följande:

Jag fick utslag och klåda ett tag, men det visade sig att jag hade ätit för många clementiner Det låter ju lite konstigt, men det visade sig stämma, jag hade vräkt i mig clementiner och när jag slutade så försvann klådan...Jag hade också läst en massa skrämselartiklar så jag ringde och kollade med bm...
    har ätit kanske 5,6 celemntiner ida hur många åt du
  • tov

Väntar på nr 2 skrev 2008-12-07 23:02:10 följande:

Troll mor skrev 2008-12-07 22:57:33 följande:
    nä mina är mest som små sår + att hela huden är som irriterad vilket kanske inte är så konstigt eftersom man kliar. Att du blir orolig förstår jag, det blir jag också bm säger en sak och man läser en annan sak osv.... man blir ju helt virrig? skulle aldrig förlåta min bm om det skulle visa sig vara farligt.
    nä men bm kan väl kolla upp om det e farligt?
  • tov

jag har röda små små prickar liknar inte nässelutslag allafall.

• tov

jag har inga blåsor
    fick riktiga utslag idag typ efter jag smörjt magen med barnolja.

• tov

Troll mor skrev 2008-12-07 23:16:50 följande:

tov skrev 2008-12-07 23:12:48 följande:
    En kompis till mig hade liknande när hon var gravid. Hon trodde det berodde på kläderna hon bar på jobbet. Utslagen försvann så fort hon slutade jobba innan bebisen kom.
    har duschat 3 gg idag oxå just nu kliar det inte men gjorde innan
    har ju vart torr å lite småkliig till å från men inte som idag kan för att ja kliat
  • tov

sökte bilder på PUPPP inga bilder ser ut som mig allfall

• tov

Troll mor skrev 2008-12-07 23:27:31 följande:

Väntar på nr 2 skrev 2008-12-07 23:21:51 följande:
    Mmm tur för dig att det snart e över. Jag har inte bf förren i feb. Ja man läser att det antagligen e ofarligt men fy vad man kan bli orolig ändå. Hade heller ingen klåda med första barnet. Stämmer det som andra har skrivit i en annan tråd att det oftast e en pojk om man har klåda?!?! Aldrig hört det tidigare.
    jag har oxå bf i feb
  • tov

Troll mor skrev 2008-12-07 23:31:09 följande:

När? Jag har den 18 feb. Första barnet?
    25 feb här:)
    japps första:) tjuvläste på din sida att de e ditt andra:)
  • tov

måste sova nu men uppdaterar imorgon å ser om de e bättre:)tack för alla svar

• tov

dallas skrev 2008-12-08 09:53:36 följande:

Jag har oxå haft utslag på magen- det var troligen värmeutslag, för proverna jag tagit har varit bra. Det har hänt några gånger under graviditeten..
    hur får man ta prover e det hos mvc elr?
  • tov

Käringen skrev 2008-12-08 11:44:53 följande:
    [citat]
    Utslagen beror oftast på hormonella förändringar, värme, att huden stretchar sig eller att man är torr. Jag är i v. 38 och fick klåda för några dagar sedan, framförallt när jag duschar och precis efteråt. Utslagen ser ut som små röda prickar som syns mer där jag har varit och kliat. Kliar jag inte så syns de inte lika mycket, med det är lite torrt och fnasigt där de syns.Läste någonstans att man kan få Hepatos - att levern är påverkad. Då brukar det klia överallt, även om det kan börja på magen. Jag ska till läkare för igångsättning på onsdag så jag tänkte fråga då. Clementiner nämnde någon. Jag äter mängder. Påverkar det?

pratade med mvc ska dit fre har kontroll då men blir det värre ska jag ringa men e mkt bättre än igår.
    Kliar bara på magen.
    Jag tror de kan va babyoljan har haft den som lotion läste att man ska ha den i badet.

Svar på tråden UTSLAG!!!