Inlägg från: Melvin06 Vilmer08 |Visa alla inlägg
  • Melvin06 Vilmer08

    Fortsättningstråd nr 13 Vårmammor Borås - 06

    Dax igen, även om det inte är så mycket aktivitet här inne så kan vi ju inte skrota vår kära tråd!!!

  • Svar på tråden Fortsättningstråd nr 13 Vårmammor Borås - 06
  • Melvin06 Vilmer08

    Usch vad tråkigt med magsjuka, hoppas ni andra klarar er, eller att ni i värsta fall får det nu innan jul. Vilmer har 39,4 graders feber idag. Han har varit förkyld innan men aldrig haft feber o varit dålig!
    Vi har inte så mycket innan jul, tomtarna åker upp denna helgen och granen nästa! Ska bli SÅ mysigt med jul i år tycker jag!
    Någon som varit på Liseberg än? Vi funderar på att åka dit en vardag, helgerna där har hitills varit hur mkt folk som helst har jag hört. En kompis var där i lördags men åkte hem ganska så snabbt igen för det var alldeles för mkt folk.

    Kram från oss sjuklingar

  • Melvin06 Vilmer08

    Hej Tjejer!
    Tror det är nytt rekord i vår tråd, inlägg ifrån allihop inom 4 dagar!!!!!!!!
    Jag tycker det låter som en bra ide att få till en träff i mellandagarna. Skriv och kom med förslag på när och hur. Ni som jobbar på schema hur är ni lediga?
    Kram

  • Melvin06 Vilmer08

    Hej hej!
    2 januari låter toppen, då ses vi hos dig Malin. Skicka en vägbeskrivning så vi hittar bara!

    Idag var vi på knalleland prick kl 10 då de öppnade och parkeringen var redan halvfull! När vi åkte hem kl 12 fanns det inte en enda parkering ledig och bilar stod på kö....gaaah tur att man är färdig med alla julklappar nu, får panik i butikerna med massa folk!

    Ikväll ska vi ta in granen och klä den, jag hoppas att den får stå orörd........har en liten gangster i gåstolen här hemma!

    Kram

  • Melvin06 Vilmer08

    Hej alla!
    Här flyger julgranskulorna åt alla håll, det var väl kanske lite väntat hihi.

    Linda kan ni ses den 2:e? Tänk om vi blir allihop Skrattande Någon som har koll på när de inträffade senast?

    Vad bra att de tar er på allvar med Lucas tal, då lossnar det nog snart. Du får berätta mer om de där övningarna när vi ses, Melvin pratar oxå väldigt dåligt. När jag hämtar honom på dagis tex och frågar honom vad han gjort under dagen så svarar något annat barn: Melvin har varit i skogen....jahaa.....vad har du ätit för mat idag då? då svarar ett annat barn......han åt måååånga köttbullar........så Melvin är inte heller den som pratar speciellt mkt!

    Malin vilken tid passar den 2:e?

  • Melvin06 Vilmer08

    Jo men vi andra kommer väl? Vi gör gärna det iaf!
    Ska se om jag hittar till bergsätergatan Skrattande

  • Melvin06 Vilmer08

    Jag har läst hihi....tycker det är så svårt att ta ställning till sånt här.......jag brukar inte fega ur när det gäller sjukdomar men magsjuka är ju det värsta man kan tänka sig....så jag tror nog att vi stannar hemma. Malin kan du inte slänga ut ett nytt datum då vi kan komma till dig o hälsa på, kanske Marlene kan då me?

  • Melvin06 Vilmer08

    Mår Noah bättre nu?
    Är det någon mer än vi som kan komma den 31??

  • Melvin06 Vilmer08

    Gaaaaaaaaah Linda jag fattade direkt när du skrev att du uppdaterat och kikade ivrigt in! Vad roligt grattis, hur mår du?????????
    Syns magen än? Åh jag är allt lite avundsjuk hihi!

  • Melvin06 Vilmer08

    Tråkigt att ni inte kan komma Marlene, vi bokar en ny dag då vi ses. Är ju så svårt att träffa alla på samma gång.

    Linda vad mysigt. Jag älskar bebisar och gravida människor haha.....såååå mysigt. Vad tror ni det blir den här gången? Har du fått må bra? Roligt roligt, du måste ju berätta allt när vi ses. Själv så har jag ju gjort mitt nu, en mkt konstig känsla!

    Det här med dagis är svårt, det är redan dax för oss att tänka på när Vilmer skall börja, hemskt hemskt.......om han inte får börja på Melvins dagis så vägrar jag börja jobba. Här har inte syskon någon förtur heller.....

    Kvällsmat här nu!

  • Melvin06 Vilmer08

    Hej hej!
    Inne en snabbis. Malin vi kommer nog inte innan närmare 11 på lördag, funkar det? Du skulle iväg sen eller? Hur ser huset ut som du bor i? Vet nog på ett ungefär, en kompis till mig bodde på Tiljans backe innan, det är väl rätt nära va?

    Ha en trevlig kväll!

  • Melvin06 Vilmer08

    Usch Linda vad jobbigt, 8 gånger? Förvånad
    Jag o Melvin ligger deckade i influensan sedan i fredags, har varit tufft. Fick ringa hit svärmor igår så att hon fick passa barnen medan jag sov. Man orkar inte ta hand om barnen när man själv e sjuk. Jag skulle ju kunna sjukskriva mig, få en karensdag, de resterande dagarna 80% av min fp och Daniel skulle kunna vabba de dagarna och få 80% av sin lön.....jösses vad lite pengar, funkar ju inte!

    Hoppas vi e friska och kan komma på lördag!

  • Melvin06 Vilmer08

    Hej hej!
    Vi kommer runt 10:30. Daniel behövde inte jobba imorgon så vi kommer i tid! Tror nog att jag skall hitta!

  • Melvin06 Vilmer08

    Hej Tjejer!
    Skojj att ses igår måste jag säga! Hade ju hänt en hel del sedan sist för oss allihop.
    Ska vi försöka boka ett nytt datum i februari kanske?

    Linda ta det lugnt med sexet nu.......hehe.........det var väl pga av det du hamnade på förlossningen så tidigt förra gången? Flört

  • Melvin06 Vilmer08

    Efter 2 veckor med influensan kom magsjukan, jag orkar verkligen inte mer nu........
    Vilmer har kräkts flera gånger nu på bara en timma, inga andra som blivit dåliga??? Hoppas vi inte smittade nån iaf!

  • Melvin06 Vilmer08

    Hej hej!
    Vi bokade inget nytt datum men jag tycker allt att vi borde göra det. Blir svårt att ses hemma hos oss eftersom vi flyttar om ett par veckor - men i maj efter renoveringen är ni välkomna
    Ingen annan som kan tänka sig att ordna lite fika? Behöver ju inte ses hemma hos någon heller men det känns väl enklast så?!

  • Melvin06 Vilmer08

    Hej alla!
    Bra där Linda att styra upp vår blivande fika-träff. Vi får lägenheten antingen nu på fredag eller måndag 2 mars. Vet inte hur det blir med flytt och allt men jag skriver upp mig på båda dagarna iaf. Kan säkert komma ifrån lite Glad

    Fika
    Söndag 1/3 15:00
    Linda
    Sarah
    Anna

    Söndag 8/3 15:00?
    Sarah
    Linda
    Anna

  • Melvin06 Vilmer08

    Hej hej!
    Kan man inte starta en liknande grupp/tråd på facebook? Malin du använder väl det flitigt, du kanske vet hur man gör? Ni andra brukar väl oxå använda fb? Kanske lättare att prata där?
    KRam

Svar på tråden Fortsättningstråd nr 13 Vårmammor Borås - 06