• Flippen

Tradera-säljare som inte har tid att skicka varan!!!

Är så himla irriterad på Tradera-säljare som lägger ut grejer till försäljning, men sedan inte har tid att skicka varan pga diverse anledningar.

För ett tag sedan vann jag en auktion och betalde in pengarna till säljaren direkt. Efter 1,5 vecka utan leverans så mailade jag säljaren och frågade när jag skulle få grejerna. Då svarar hon att hon ska föda barn vilken dag som helst så hon hade inte så lätt för att ta sig till posten. Ja men det visste hon väl för f*n innan hon la ut annonsen!!! Skrikandes Leveransen kom i alla fall till slut efter 2,5 vecka.

För 2,5 vecka sedan vann jag en annan auktion. Efter 3 dagar fick jag maila säljaren och efterlysa vinnarmail med betalningsintruktioner. Jaha, då var hon mitt i en flytt och hade inte haft tid att maila. Förvånad Jag betalde i alla fall in pengarna direkt. Efter några dagar mailar hon och säger att hon håller på att flytta och skickar när hon hinner. Efter 1,5 vecka mailar hon att varan försvann i flytten men var nu återfunnen och skulle skickas samma dag. Nu har det gått 2 veckor och fortfarande ingen leverans! Hon visste väl för f*n att hon skulle flytta innan hon la ut annonsen!!

Så... varför lägga ut annons när man sedan inte har tid att skicka!!!!

• Svar på tråden Tradera-säljare som inte har tid att skicka varan!!!
  • Raka Pungen

Enkelt:

De vill ha pengar snabbt, sen är det inte lika intressant längre och de orlar inte engagera sig med att skicka varan medsamma..

• lovemyboys

Åååå, jag blir skogstokig bara jag läser det......håller med dej till 100%....ofta står det ju att varan man vunnit ska betalas inom 3 dagar......men sen att leveransen kommer när säljaren får lust att posta....sååå irriterande!! Då ska det inte FÅ LOV att ta mer än 3 dagar i leverans heller!! Det är min åsikt iaf!!!

• Flippen
    Raka Pungen skrev 2008-12-08 13:45:13 följande:
    Enkelt:De vill ha pengar snabbt, sen är det inte lika intressant längre och de orlar inte engagera sig med att skicka varan medsamma..
    Ja, men det är ju så j*vla dåligt och irriterande.
  • Flippen
    lovemyboys skrev 2008-12-08 13:47:29 följande:
    Åååå, jag blir skogstokig bara jag läser det......håller med dej till 100%....ofta står det ju att varan man vunnit ska betalas inom 3 dagar......men sen att leveransen kommer när säljaren får lust att posta....sååå irriterande!! Då ska det inte FÅ LOV att ta mer än 3 dagar i leverans heller!! Det är min åsikt iaf!!!
    Håller verkligen med! Själv är jag väldigt noga med att skicka varan direkt.
    Jag menar, hur lång tid tar det att posta ett paket? Grrrr... Skrikandes
  • lovemyboys
    Svar på #4
    Jaa, precis!! HUR svårt kan det va??
    Men man kan ju alltid påpeka det i omdömena sen...så vet iaf nästa va som väntas.....
  • Elli47

Jag skickar också varorna så fort det går, dock måste jag in till centralorten för att hitta en stor brevlåda som rymmer de lite tjockare försändelserna, därför kan det ta en dag extra ibland.

• Raka Pungen

Det ÄR svårt när tummen är fastkilad i arslet. Jag lovar. Det är min. Jag får aldrig nåt gjort, om det kräver att jag verkligen måste ta mig i kragen och gå ut och fixa det.

Av den orsaken skulle jag aldrig börja sälja varor på internet för då hade jag blivit just en sådan ni förbannar

Så jag håller med er om att det är jävligt dålig stil av dem och de borde få hemorrojder. Men jag vet att jag själv är precis lika lat. Lätt att lägga in en annons på nätet men sen när man måste börja ta tag i saker blir det så himla svårt plötsligt.

• Flippen
    Raka Pungen skrev 2008-12-08 13:57:49 följande:
    Det ÄR svårt när tummen är fastkilad i arslet. Jag lovar. Det är min. Jag får aldrig nåt gjort, om det kräver att jag verkligen måste ta mig i kragen och gå ut och fixa det. Av den orsaken skulle jag aldrig börja sälja varor på internet för då hade jag blivit just en sådan ni förbannar Så jag håller med er om att det är jävligt dålig stil av dem och de borde få hemorrojder. Men jag vet att jag själv är precis lika lat. Lätt att lägga in en annons på nätet men sen när man måste börja ta tag i saker blir det så himla svårt plötsligt.
    Homorrojder, ja minst!!!
    Du har i alla fall den goda smaken att låta bli att sälja då, eftersom du nu vet att du hade blivit en sådan säljare.
  • SweetLilly

jag väntade en månad på min förra vinst. Hon påstog att hon jobbade så mycket och inte hann sköta sina auktioner.

När jag påpekade att hon då kanske skulle meddela sina köpare en sån sak tyckte hon att jag var en traderapolis.

Trasslade som fan med den säljaren, men tillslut efter 3 lovade leveranser, så kom de i brevlådan.

Finns folk till allt!

• drea

Jag vann en vara för en vecka sen och betalade samma dag... väntar fortfarande på varan dock. Ska man höra av sig eller?

Svar på tråden Tradera-säljare som inte har tid att skicka varan!!!