• Flippen

Tradera-säljare som inte har tid att skicka varan!!!

Är så himla irriterad på Tradera-säljare som lägger ut grejer till försäljning, men sedan inte har tid att skicka varan pga diverse anledningar.

För ett tag sedan vann jag en auktion och betalde in pengarna till säljaren direkt. Efter 1,5 vecka utan leverans så mailade jag säljaren och frågade när jag skulle få grejerna. Då svarar hon att hon ska föda barn vilken dag som helst så hon hade inte så lätt för att ta sig till posten. Ja men det visste hon väl för f*n innan hon la ut annonsen!!! Skrikandes Leveransen kom i alla fall till slut efter 2,5 vecka.

För 2,5 vecka sedan vann jag en annan auktion. Efter 3 dagar fick jag maila säljaren och efterlysa vinnarmail med betalningsintruktioner. Jaha, då var hon mitt i en flytt och hade inte haft tid att maila. Förvånad Jag betalde i alla fall in pengarna direkt. Efter några dagar mailar hon och säger att hon håller på att flytta och skickar när hon hinner. Efter 1,5 vecka mailar hon att varan försvann i flytten men var nu återfunnen och skulle skickas samma dag. Nu har det gått 2 veckor och fortfarande ingen leverans! Hon visste väl för f*n att hon skulle flytta innan hon la ut annonsen!!

Så... varför lägga ut annons när man sedan inte har tid att skicka!!!!

• Svar på tråden Tradera-säljare som inte har tid att skicka varan!!!
  • spindelapa

Jag har blivit en skitdålig säljare helt plötsligt, de har nämligen.. hör och häpna, stängt igen den brevlådan jag alltid postar i, så nu måste jag åka en bra bit för att posta mina paket,

så jävla drygt.. usch.

• Gizzi

Jag vann en auktion i torsdags och fick mail med hennes kontonr så jag satte in pengarna direkt. Hon skrev i mailet att hon skickar så fort varan så fort hon ser att pengarna är på hennes konto. har mailat henne 2 ggr, först för att tala om att jag har satt in pengarna men hon svarade inte på det och idag mailade jag igen och frågade om hon hade skickat varan än men hon svarar inte. Vad gör man? dåligt att hon inte kan höra av sig. Ok om det inte har hunnit komma än men kommunikation är a och o när man handlar från tadera

Hon har 100% positivt i omdömen och då tänker man att det är en seriös säljare

• spindelapa

Gizzi skrev 2008-12-08 16:30:36 följande:

Jag vann en auktion i torsdags och fick mail med hennes kontonr så jag satte in pengarna direkt. Hon skrev i mailet att hon skickar så fort varan så fort hon ser att pengarna är på hennes konto. har mailat henne 2 ggr, först för att tala om att jag har satt in pengarna men hon svarade inte på det och idag mailade jag igen och frågade om hon hade skickat varan än men hon svarar inte. Vad gör man? dåligt att hon inte kan höra av sig. Ok om det inte har hunnit komma än men kommunikation är a och o när man handlar från tadera Hon har 100% positivt i omdömen och då tänker man att det är en seriös säljare
    Men alltså.. torsdags? Det är måndag idag och det är ju som du väl vet ingen postgång på helger? Paketet skulle inte fysiskt kunna hinna komma fram om det inte vore så att hon postade paketet i samma ögonblick som du vann auktionen.
    Och du har alltså mailat två gånger?
  • Gizzi

Nu missuppfattade du mig lite. Jag menar att det är lugnt att jag inte har fått det än för fattar att det tar ett par dagar (arbetsdagar) men tycker det är dålig stil när hon inte svarar på mina mail.

• Fluffguf

Jag håller helt med om att det är dålig stil, lägger man ut en annons får man ju se till att skicka varan! Visst, det har ibland tagit mig 1-2 dagar efter betalning, tex när jag blev sjuk för några veckor sedan, men att vänta flera veckor av anledningar som man vet innan är ju så dåligt! Jag tycker att man ska kunna förvänta sig leverans iaf inom en vecka!

• lillafisken

är just i det dilemat just nu, vann en vara 18 nov... betalade ögonen böj. men fortfarande ingen vara. säljaren säger att han ska skicka så fort han hinner(??) o lovade att jag skulle ha den senast denna vecka. ska kolla om den är med posten i morgon om inte ska jag maila. tycker ni jag ska vara vänlig- för att få varan.. (men bestämd)
    alt säga att jag vill ha varan innan fredag annars blir jag tvungen att sätta neg omdöme. kankse får eld i rumpan? han har 100% positivt annars

• Ulrika22

Jag är själv en flitig traderare, jag har sålt över 200 objekt och har alltid postat dagen efter insättningen eller högst 2 dagar efter betalning. Vet ju själv hur jobbigt det är att behöva vänta en evighet på ett paket man vill ha.
    Har man inte tid att skicka sina paket ska man inte sälja något...

• Flippen

Jag tycker det är helt ok att man väntar med att skicka 1 dag. Det kan t o m vara ok att vänta 2-3 dagar om man har speciella andledningar till det, men då ska man meddela köparen i förväg.

• Heliodora

En vecka innan jag flyttade så stängde jag ner alla auktioner. De auktioner som var avslutade med vinnare mailade jag och berättade att jag ska flytta inom en vecka och bad dom föra över pengar så fort dom kunde så att jag kunde skicka deras varor innan jag flyttade. Hade även skrivit i mitt personliga meddelande: "x/x-08 ska jag flytta och att alla auktioner stängs ner under tiden jag inte har tid med Tradera och dom kommer startas upp sen igen när jag har tid, så vill man köpa nån vara ska man passa på att göra det innan eller vänta tills jag lagt ut dom igen". Det fungerade utmärkt!

• Mamma i sthlm

Jag betalade den 2:a Dec och fick mail av säljaren att paketet skulle postas dagen därpå.. Väntar fortfarande! Not nice!

Säljer själv en del grejor och är skitnoga med att posta senast dagen efter betalning. Grymt irriterande att inte bli bemött likadant.

Sen en sak till med Traderas omdömessystem..
    Är på hugget i kväll

Hur är det rimligt att kunna sätta omdöme på fraktkostnad när man följer postens pristabell, och packar så lätt som möjligt dvs undviker "skrymmande". "Fru köpare" tycker ändå att frakten blev dyr och sätter en 3:a.......

• Fluffguf
    Mamma i sthlm skrev 2008-12-10 19:54:21 följande:
    Hur är det rimligt att kunna sätta omdöme på fraktkostnad när man följer postens pristabell, och packar så lätt som möjligt dvs undviker "skrymmande". "Fru köpare" tycker ändå att frakten blev dyr och sätter en 3:a.......
    Hur vet du att hon har satt en trea? Jag håller med dig, det är så dåligt! Jag skickar så billigt jag kan, men har ändå inte 5 på fraktkostnad Skrikandes
  • Mamma till viljestark dotter

25/11 vann jag en auktion. Dagen efter satte jag in pengarna. Efter nån vecka mailade jag henne och undrade om hon skickat varan. Inget svar. Mailade igen igår och "hotade" med att skriva negativt omdöme. Fick till svar att "bortrest över helgen, varan skickad". Men ännu ingen vara...

Svar på tråden Tradera-säljare som inte har tid att skicka varan!!!