Tradera-säljare som inte har tid att skicka varan!!!
Är så himla irriterad på Tradera-säljare som lägger ut grejer till försäljning, men sedan inte har tid att skicka varan pga diverse anledningar.
För ett tag sedan vann jag en auktion och betalde in pengarna till säljaren direkt. Efter 1,5 vecka utan leverans så mailade jag säljaren och frågade när jag skulle få grejerna. Då svarar hon att hon ska föda barn vilken dag som helst så hon hade inte så lätt för att ta sig till posten. Ja men det visste hon väl för f*n innan hon la ut annonsen!!!
Leveransen kom i alla fall till slut efter 2,5 vecka.
För 2,5 vecka sedan vann jag en annan auktion. Efter 3 dagar fick jag maila säljaren och efterlysa vinnarmail med betalningsintruktioner. Jaha, då var hon mitt i en flytt och hade inte haft tid att maila.
Jag betalde i alla fall in pengarna direkt. Efter några dagar mailar hon och säger att hon håller på att flytta och skickar när hon hinner. Efter 1,5 vecka mailar hon att varan försvann i flytten men var nu återfunnen och skulle skickas samma dag. Nu har det gått 2 veckor och fortfarande ingen leverans! Hon visste väl för f*n att hon skulle flytta innan hon la ut annonsen!!
Så... varför lägga ut annons när man sedan inte har tid att skicka!!!!