Inlägg från: m00nfl0wer |Visa alla inlägg
  • m00nfl0wer

Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?

Nu är det iofs mååånga år kvar tills tösen är 15år. Men jag svarar Ja, absolut! För då får jag träffa honom och får se vad han är för en person. Annars kanske dom hålelr sig undan och jag vet ingenting om honom och är istället orolig för att det ska hända någonting ute.

Jag sov över hos en pojkvän när jag var 14år. Sen hade jag ett 11mån långt förhållande som 15åring och han fick självklart sova hos oss och jag hos honom, för han bodde i Uppsala och jag i Sthlm. Inget konstigt. Han var förövrigt 17år.

Tycker inte att man kan förbjuda. Jag har även sovit hos killkompisar när jag var 15-16år gammal. Enda problemet var att INGEN hade pratat om skydd med mig, så jag blev gravid som 16åring och behöll. Jag kommer nog nästan vara tjatig angående skydd när min dotter kommer upp i åldern lite.

• m00nfl0wer

Jo, absolut. Men hade mina föräldra förbjudit mig så hade jag aldrig ens tagit hem pojkvännen.. för då hade jag varit så sur på mina föräldrar att jag skulle umgås med honom hemma hos honom alt. sova över där även fast jag inte fick t.ex.

Så jag tänker på hur jag själv gjort med tanke på att min dotter är väldigt lik mig i temperament och vilja.

Som 15åring får man ha sex. Och hur ska man kunna förbjuda allt? Anlita övervakare som kollar ens barn dygnet runt?

En bekant till mig har en 14åring. Han röker, skär sig, skiter i skolan etc och hon kan inget göra mer än att försöka övertala honom att sluta och börja gå till skolan. Ska hon låsa in honom?

Om min dotter får för sig att börja röka som 15-16åring så kommer jag självklart bli fly förbannad, för varken jag eller sambon röker. Inte hennes pappa heller. Men jag kan nog aldrig få henne att sluta om hon inte själv kommer på att det är skadligt att röka. Många tjuvröker, röker när föräldrarna inte ser, dricker när föräldrarna inte ser. Jag drack tidigt trots att pappa sade till mig att inte göra det.. jag gjorde det hos kompisar som var äldre än mig.

Så svårt det där. Men vad gäller sex, jag kan bara försöka säga till mitt barn (och framtida barn) och tänka på att skydda sig. Men jag behöver inte tänka på detta nu då hon bara är 3år gammal. Kan säga att jag själv bara är 20år. Förlorade oskulden 2 veckor före min 14årsdag. Aldrig rökt. Drack vid 14årsåldern. Inget fel på mig.

Matillin skrev 2008-12-08 14:13:21 följande:
    Måste man sova över för att träffa den som ens barn är tillsammans med? Kan man inte förbjuda ens barn att göra saker som man vet inte är till någon fördel för dom som att dricka, röka ha sex i för tidig ålder?
  • m00nfl0wer

Precis. Ju mer man förbjuder, desto roligare är det att göra det man inte får!

Tycker du har gjort rätt. Önskar mina föräldrar informerat mig om p-piller och sådant när jag var i den åldern.

Tummen upp för dig!

Egogirl skrev 2008-12-08 14:20:50 följande:
    Min dotter(16 år) får sova hos sin pojkvän(19 år)De har varit ett par i 9 månader nu.. Dessförinnan hade hon en pojkvän i samma ålder och de va ett par i 2 år. Jag vet att min dotter började ha sex redan i 13 års åldern. Även om det är ungt så kan jag inget annat göra än att prata om skydd och så. Såg även till att hon fick p-piller då.. Vi kan prata rätt bra i detta område och jag besväras inte av att hon har sex och de får sova hos varann också. Ju mer jag skule förbjuda ju roligare blir det ju.
  • m00nfl0wer

Det kan man undra!

Då var jag tidig med att sova över hos killar. Hade mest killkompisar när jag gick i låg/mellanstadiet.

Var på semester i typ 2-3veckor med en kille i min klass då. Vi sov ensamma i en stuga. Och tänka sig, vi hade inte sex.. trots att vi var tjej och kille.

Iofs var vi endast 9-10år gamla och tänkte självklart inte på sådana saker då

enny signatur skrev 2008-12-08 16:44:13 följande:
    lövet2 skrev 2008-12-08 16:40:50 följande:
    Får dina barn sova hos andra pojkar, gäller gärnsen bara sinapojkvänner?
Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?