Inlägg från: Egogirl |Visa alla inlägg
  • Egogirl

Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?

Min dotter(16 år) får sova hos sin pojkvän(19 år)De har varit ett par i 9 månader nu.. Dessförinnan hade hon en pojkvän i samma ålder och de va ett par i 2 år.
    Jag vet att min dotter började ha sex redan i 13 års åldern. Även om det är ungt så kan jag inget annat göra än att prata om skydd och så. Såg även till att hon fick p-piller då.. Vi kan prata rätt bra i detta område och jag besväras inte av att hon har sex och de får sova hos varann också. Ju mer jag skule förbjuda ju roligare blir det ju.

Hej tomtegubbar laddar vapen och skjuter fröken i baken.. trallalaa!!
  • Egogirl
    JeanneDArc skrev 2008-12-08 14:30:07 följande:
    Tycker inte det är riktigt samma sak ändå. För jag vill faktiskt att min dotter ska få ha en fin upplevelse när hopn blir av med oskulden och sedan har sex. Och jag vill att hon ska njuta av det i ett förhållande på bra villkor. Cigg och fylla är ju inget som är bra någonsin, men sex är både bra och viktigt i människors liv och därför vill jag att hon får en bra start i det också och kan känna sig trygg.

Hur ska du kunna bedömma med vem, var och hur hon ska få en fin upplevelse? Är det inte din dotter som känner av dessa vibbar själv? Tror nog inte hon kommer att fråga dig om hon är redo för sex utan detta bedömmer hon nog själv. Och sedan önskar vi nog alla våra döttrar att det ska vara fint för dem första gången.. Men när det sker bestämmer vi mödrar inte.. Och vara en sexpolis och knacka på dörren och ska bjuda på saft o bullar för att garantera sig om att tonåringarna inte gör ajabaja dumheter verkar bara löjligt!

Hej tomtegubbar laddar vapen och skjuter fröken i baken.. trallalaa!!
Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?