• Ejin

Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?

svårt att säga då ja inte ens har några barn än men jag röstade ja iaf... jag sov över hoss min kille och han hos mej när jag var 15.... sex har man ju endå om det är det man är orolig för.. de behöver man inte sova över hos varann för att lyckas me..
    om man är orolig kan man ju be tonåringen att ha dörren lite på glänt eller nått.. men allra bäst är nog att ha sex snacket och framförallt preventivmedelssnacket innan dom sover hos varann..

• Ejin

Matillin skrev 2008-12-08 14:10:09 följande:

men då kanske man ser till att ens 15 åring inte går på ff fester?Är förvånad att så många hade sex som 15 åringar, i min klass vet jag att det var få både tjejer och killar som hade haft det i den åldern, eller som ens hade riktiga pojkvänner?Visst hångla dom vilt men att ha sex är ju att gå rätt långt?Och ja jag tror att man uppmuntrar till sex genom att dom får umgås själva hemma speciellt på natten.Och hur många 15 åringar vill seröst bli av med oskulden på en skoltoalett eller buske? 
    fast det där tror jag är att blunda för verkligheten lite...faktum är ju att sexdebuten går längre ner i åldrarna .... och även om man själv inte tycker de låter så lockande med sex på en toalett så är det inte säkert att din 15 åring tänker lika,,,,

nä... hellre ett evigt tjat om preventivmedel... för de kan ja säga att även om man visst hur viktigt det var så struntade man i de i allafall... man har ju lite svårare för att se konsekvenser av sitt handlande när man är ung...
  • Ejin

Matillin skrev 2008-12-08 14:13:21 följande:

Måste man sova över för att träffa den som ens barn är tillsammans med? Kan man inte förbjuda ens barn att göra saker som man vet inte är till någon fördel för dom som att dricka, röka ha sex i för tidig ålder?
    man kan förbjuda i evighet... men det behöver inte betyda att dom lyder...
  • Ejin

Matillin skrev 2008-12-08 14:40:04 följande:

Undra hur en sån här omröstningstråd i något annat land typ usa skulle se ut
    neeeeeeeeeeeeeeeeeejjjjjjjjjj skulle dom ju antagligen skrika.. men så tycker jag dom är lite knäppa där ibland oxå...
Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?