Inlägg från: JeanneDArc |Visa alla inlägg
  • JeanneDArc

Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?

ja, jag hade hellre velat att hon hade ett mysigt och fint förhållande än att hon gjorde sin sexdebut i en buske eller på ett dass någonstans. Der GÅR inte att hindra tonåringar fråna tt ha sex, men man kan ju kanske låta dem ha ordentliga förhållanden som de har sex i.

• JeanneDArc

är en fest med ff bättre än att få älska i ens trygga hem då?

• JeanneDArc

Ja, alltså för det första svarade jag henne ovanför som tänkte att de istället kunde gå på FF och ha sex.. För det andra tycker jag det är hemskt om man hindrar sina ungdomar från att utveckla ett socialt liv. För är man 15 och aldrig tiilåts umgås utan vuxna så hindras man ganska mycket från det tror jag.

Ejin skrev 2008-12-08 14:12:45 följande:
    Matillin skrev 2008-12-08 14:10:09 följande:
    fast det där tror jag är att blunda för verkligheten lite...faktum är ju att sexdebuten går längre ner i åldrarna .... och även om man själv inte tycker de låter så lockande med sex på en toalett så är det inte säkert att din 15 åring tänker lika,,,,nä... hellre ett evigt tjat om preventivmedel... för de kan ja säga att även om man visst hur viktigt det var så struntade man i de i allafall... man har ju lite svårare för att se konsekvenser av sitt handlande när man är ung...
  • JeanneDArc

Tycker inte det är riktigt samma sak ändå. För jag vill faktiskt att min dotter ska få ha en fin upplevelse när hopn blir av med oskulden och sedan har sex. Och jag vill att hon ska njuta av det i ett förhållande på bra villkor. Cigg och fylla är ju inget som är bra någonsin, men sex är både bra och viktigt i människors liv och därför vill jag att hon får en bra start i det också och kan känna sig trygg.

• JeanneDArc

jag ahde aldrig agerat sexpolis och kommit med bullar?! Varför skulle jag göra det? Ser inget hemskt i sex så länge det är på lika villkor. Det kan jag inte stoppa och tänker inte låtsas som det heller. man får väl informera om p-medel, gå med till barnmorskan kanske och hoppas man har gjort ett bra jobb bara. Klart jag inte kan bestämma det, men chansen ökar nog om hon har möjlighet att befinna sig i sin säng i ett tryggt hem istället för på nåt sjabbigt ställe. Sen handlar det inte bara om samlag, för jag tycker faktiskt tonåringar har rätt att ha vettiga förhållanden med intimitet och mys i sina hem.

Egogirl skrev 2008-12-08 14:37:29 följande:
    Hur ska du kunna bedömma med vem, var och hur hon ska få en fin upplevelse? Är det inte din dotter som känner av dessa vibbar själv? Tror nog inte hon kommer att fråga dig om hon är redo för sex utan detta bedömmer hon nog själv. Och sedan önskar vi nog alla våra döttrar att det ska vara fint för dem första gången.. Men när det sker bestämmer vi mödrar inte.. Och vara en sexpolis och knacka på dörren och ska bjuda på saft o bullar för att garantera sig om att tonåringarna inte gör ajabaja dumheter verkar bara löjligt!
  • JeanneDArc

Jag hade också önskat att min dotter väntade lite längre än så, det handlar mer om insikten att jag inte kan göra ett skit åt saken. Så då väljer jag att göra det bästa av situationen.

• JeanneDArc

Vad innebär "att vara redo för sex" egentligen? Jag kan inte se att det funnits någon sådan ålder i mitt liv där jag magiskt var redo iaf. Jag blev inte tvingad till något så jag antar att jag var redo eftersom jag ville göra det.

• JeanneDArc

okej men iom då att vilja ha sex innebär att vara redo för sex, då borde det logiskt inte ens finnas någon anledning att vilja hindra sina barn från det?

• JeanneDArc

Hur menar du morbid angel?

Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?