Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?

Ja, helt klart. Hade inte varit orolig över sx. Hade de velat ha sex hade de haft det ändå, garanterat. Övernattning eller ej.

♥ Bitchens blogg ♥ beckahbitch.blogg.se/
  • Beckah82
    Beckah82 skrev 2008-12-08 13:57:14 följande:
    Ja, helt klart. Hade inte varit orolig över sx. Hade de velat ha sex hade de haft det ändå, garanterat. Övernattning eller ej.
    jag fick ju min son när jag var 15 år dessutom så det skulle ju bli väldigt märkligt att förbjuda en liten harmlös övernttning i jämförelse.
  • Beckah82
    Matillin skrev 2008-12-08 14:13:21 följande:
    Måste man sova över för att träffa den som ens barn är tillsammans med? Kan man inte förbjuda ens barn att göra saker som man vet inte är till någon fördel för dom som att dricka, röka ha sex i för tidig ålder?
    Dricka och röka är förbjudet att köpa i den åldern och detta av en anledning, sex som 15 åring är varken skadligt eller förbjudet på något vis.

Sex är något positivt, alkohol och cigaretter är något negativt och skadligt.
  • Beckah82
    Matillin skrev 2008-12-08 14:23:53 följande:
    Nej det är väl inte jämförbart det sa jag inte heller.Jag undrar bara hur man resonerar när man säger att man inte kan förbjuda sina barn att göra saker som man tycker är dåligt själv?Det finns dom som tro det eller ej inte tycker 15 åringar bör ha sex liksom det finns dom som tycker att rökning inte är ok.Lite lättare att hindra sin tonåring från att röka i och för sig Jag kommer varken uppmuntra mina barn att ha sex röka eller dricka som 15 åringar.Sen om dom gör som jag säger är en annan sak
    jag tycker att det är lite sorgligt att du bakar ihop sex med alkohol och cigaretter...
  • Beckah82
    Matillin skrev 2008-12-08 14:38:17 följande:
    ? Läste du att jag skrev att det inte var samma sak ?Jag tycker också cigg och alkohol är värre men måste man tycka att det är ok med sex som 15 åring för det?Jag tror få speciellt tjejer är redo för sex i den åldern och eftersom man vet hur killar i den åldern "oftast" fungerar så vill jag så klart skydda dom från att bli sårade.Hur många 15 åriga killar är kära när dom har sex?Däremot är det väl oftast så att tjejerna är kära i den kille dom har sex med?
    För det är mycket skonsammare att hålla på sig tills man är 20, varit ihop med killen i 3 år och sedan gör han slut veckan efter sexet?

Livet är hårt. man blir sårad titt som tätt, men det hjälper inte barnen att lida in dem i bomull.

Självklart finns det gränser för när det är okej att ha sex och intemen det finns också gränser för hur mycket en förälder borde lägga sig i sina barns privatliv. faktiskt.

när man är 15 år är man byxmyndig, det finns en anledning till att åldern är 15 år och inte 18 år eller 12 år.
Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?