stinaohenkan skrev 2008-12-10 18:06:35 följande:
Matillin skrev 2008-12-10 09:27:48 följande: Varför e just tjejer för unga för sex? Måste tjejer hålla på oskulden längre än killar?
Generellt är det så att flickor ofta är kära när dom har sex med någon medans det mer sällan handlar om kärlek för pojkar.
Jag syftar alltså på att tjejer oftare blir utnyttjade av killar speciellt i den åldern.
Det är väl mest det jag personligen är rädd för att ens flickor ska bli utnyttjade.
3xmamma skrev 2008-12-10 13:46:08 följande:
Matillin skrev 2008-12-10 09:27:48 följande: Nå jag tror få i tråden tänker sig hotellverksamhet i hemmet...Har ingen erfarenhet från min ungdom av att byta pojkvän varje vecka(inte mina kompisar i den åldern heller!) - gör de verkligen det nu? Har svårt att tänka mig min kloka tolvåring strula så.Var har du läst det där om att man inte är färdigutvecklad och på vilket sätt i så fall. Vad jag har hört (bara allmänt kan inte ange källa) så är man väl snarast ofta både mest kåt och mest fertil i tonåren, sen att det kan få tråkiga sociala konsekvenser är ju en annan femma.
Nog förstod du väl att jag inte bokstavligen menade varannan vecka.
Jag menar att vem man är kär i skiftar oftast rätt fort i den åldern och det är väl relativt ovanligt med riktigt seriösa förhållanden mellan 15 åringar?
Mäns sexuella topp är runt 20 och kvinnors runt 30 men jag har faktiskt svårt att tro att man skulle vara kåtare då än när man är 15
Jag läste en länk i en annan diskussion på fl för längesen där det stog att kvinnans könsorgan inte är färdigutvecklade helt förrens vid 16 års ålder så detsamma kanske gäller pojkars?
Och det låter ju inte helt konstigt då man utvecklas kroppsligen fram till dess?