Inlägg från: Jordgubbssmak |Visa alla inlägg
  • Jordgubbssmak

Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?

Har mina barn en fast pojk-/flickvän så får dom sova över. Jag tror inte för ett ögonblick att jag kan förhindra att dom har sex för att dom inte får sova över hos varandra på nätterna!!
    Jag har haft sex på tusen andra ställen och tidpunkter än på natten i en säng så det kan nog dom också.
    Jag har dessutom mycket hellre ett öppet varmt förhållningssätt till mina barn och sex så det kan komma till mig om de funderar på något. Båda mina barn verkar ha fullt fötroende för mig och kan prata med mig om saker vilket jag tror gör dom till mycket tryggare personer med chans till ett bra och givande sexliv under hela sitt liv.

• Jordgubbssmak

Okej, men i mitt fall så vet jag i alla fall att min dotter har haft samma pojkvän i över 1,5 år.

AEL skrev 2008-12-08 16:27:12 följande:
    prinsesstårtan skrev 2008-12-08 16:24:52 följande:
    Det är ingenting som säger att det blir så. Det kan lika gärna bli så att de ligger med allt och alla (kanske bara för att de tror att man ska det) och sedan mår jätte dåligt av det efteråt. Är ju faktiskt ett ganska vanligt fenomen hos unga tjejer.
  • Jordgubbssmak

Fast..tror du inte det är större chans att de skyddar sig ordentligt och inte blir gravida om det har lite stöd hemifrån, någon som berättar och pratar och kanske hjälper dom att fixa preventivmedel och ger dom tid och ro att använda de som de skall. Än om det är förbjudet med sex hemifrån men man gör det ändå, utan skydd o snabbt nånstanns innan nån annan kommer hem eller in?

AEL skrev 2008-12-08 16:30:55 följande:
    vittra skrev 2008-12-08 16:29:38 följande:
    barnsligt!? nu är det ju faktiskt så att de ÄR BARN.Man vill ju såklart inte att de ska få barn och det är ju faktiskt en risk dom tar när dom ligger med varandra.Men har dom varit tillsammans länge och vet vad dom gör så är det ju en annan femma.
Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?