Inlägg från: enny signatur |Visa alla inlägg
  • enny signatur

Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?

Självkalrt skulle jag det. Varöf rksulle jag hindra någon föån att sova över hos någon bara för att de var tillsammans, är väl bättre än sex med fler olika om man är nojig?
    Som att folk inte har sex ändå + att sälvklart kommer mitt barn få sova lika mycket hos pojakr sovm flickor!

• enny signatur

ni som säger nej, skulle ni tillåta att eran 15åring sov över hos en kompis? hso sin flickvän?

• enny signatur

Jag flyttade som 15åring för att ge er lite perspektiv. Jag lagade mat, tvättade, städade och gjorde de tmesta annat som man kan förvänta sig som 16åring (som 15åring så hade jag bara flyttat till min pojkvän vilket ledde till att viss del av syslorna gjode han och viss del gjorde jag.

Sex hade jag innan mina föräldrar ens viste om min dåvarande partner, varför skulle jag fråga dom om lov? Min kropp= mitt beslut. Men änddå var de nojiga när jag ville osva över där, tänka sig, det hjälpte föga.

• enny signatur

Matillin skrev 2008-12-08 14:47:52 följande:

Kom och tänka på en sak. Hur kommer det sig egentligen att det är förbjudet att ha sex innan man fyllt 15 år? Någon som vet?
    Det är det inte. Det rä förbjudet att ha sex med någon udner 1 5 om man själv är över. så en 15 åring och en 14åring, där begår BARA 16 åringen ett brott. två 14åringar är helt lagligt.
  • enny signatur

vittra skrev 2008-12-08 16:29:38 följande:

Vad är ni rädda ska hända egentligen? Otroligt "barnsligt" faktiskt att förbjuda en femtonåring att sova hos sin egen pojkvän/flickvän.
    Och vadfdå ge sig själv stort amndad. så fort man berättar att man är tillsamans får man inte sova över annars är det helt ok. skumt.
  • enny signatur
    vittra skrev 2008-12-08 16:33:34 följande:
    haha ja det är verkligen märkligt. Tänk om barnen är lebiska då?Jag utgick från att folk inte var så korkade att de bara förbjöd den av motsatt kön, men folk är ju det (vet av egen erfarenhet). Jag fick inte sova hos pojakr när jag var ltien, men hos flickor.. hmm.?
  • enny signatur

lövet2 skrev 2008-12-08 16:36:10 följande:

Ja. Vid 15 är de byxmyndiga, så där har vi dragit gränsen. Inga pojkvänner som sover över före 15 år ...
    Men får de sova hos andra pojkar?
  • enny signatur

lövet2 skrev 2008-12-08 16:40:50 följande:

Svar på #139 Hur menar du?
    Får dina barn sova hos andra pojkar, gäller gärnsen bara sinapojkvänner?
  • enny signatur

m00nfl0wer skrev 2008-12-08 16:58:01 följande:

Det kan man undra! Då var jag tidig med att sova över hos killar. Hade mest killkompisar när jag gick i låg/mellanstadiet. Var på semester i typ 2-3veckor med en kille i min klass då. Vi sov ensamma i en stuga. Och tänka sig, vi hade inte sex.. trots att vi var tjej och kille. Iofs var vi endast 9-10år gamla och tänkte självklart inte på sådana saker då
    Precis. Mina föräldrar utgick från motsatsen så jag fick inte sova över hos andra pojakr alls, inte ens när jag var 7 (minns fortarande mammas utskällning för att vi hade pojakr i lekstugan...). När jag väl fåt ttillåtelse att sova hos mi pojkvän skedde detta ofta, de fick aldrig reda på att relationen tagit slut eftersom det var en väldigt bra sak att säga när man ville sova hos andra, som de inte tänkte gidkänna.
    Tänka sig att man inte alltid har sex med det motsatta könet, och att man faktiskt kan ha sex med de av samma kön (fast då hade nog min mor dött en plågsam död i sitt tycke).
  • enny signatur

Pixxi skrev 2008-12-08 17:09:50 följande:

Det är väl bättre att ge de kondomer så de inte blir med barn
    Faszt då säger amn ju att de bör ha sex? tror mer på kunnuniaktion och vid behov kondomer.
  • enny signatur

studentbruttan29 skrev 2008-12-08 18:31:23 följande:

ja, jag skulle tillåta det om de hade varit tillsammans ett tag och jag kände flickvännen. Även måste jag veta att de skyddar sig OM det nu skulle hända något.
    Men få¨r barnet sova hos andra vänner?
  • enny signatur

studentbruttan29 skrev 2008-12-08 18:48:43 följande:

vänner eller flickvänner?
    flickvänner rep vänner
  • enny signatur

studentbruttan29 skrev 2008-12-08 18:54:33 följande:

Inte flickvännER (om han har typ flera stycken), men om han har en som han varit ett tag med som jag fått träffa. Vänner beror på...beror på vem det är och hur de beter sig. Respekt vill jag båda få av min son och ge honom. S.k. ömsesidig respekt. Men allt beror på hur han är som person då, i framtiden.
    meanade vänner av kvinnligt kön
Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?