Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?
Vad är ni rädda ska hända egentligen?
Otroligt "barnsligt" faktiskt att förbjuda en femtonåring att sova hos sin egen pojkvän/flickvän.
Vad är ni rädda ska hända egentligen?
Otroligt "barnsligt" faktiskt att förbjuda en femtonåring att sova hos sin egen pojkvän/flickvän.
LESBISKA
AEL skrev 2008-12-08 16:30:55 följande:
Håller med Uncovered, tycker ni som inte tillåter detta ska tänka över vad det är för relation ni egentligen skapar till era barn. Vill ni hellre att de ska smussla, ljuga, sakna tillit osv till er som föräldrar? Förstår inte varför man inte kan diskutera saken istället för att införa en massa förbud som ALDRIG kan hindra dem som verkligen vill ha sex att ha det.
Kan säga att när jag var 15 fick jag vara ensam hemma jättemycket, särskilt under sommaren när resten av familjen var iväg och bodde i tält (vi brukade spendera sommrarna så) och pappa förstod att jag då var tillräckligt gammal för att börja klara mig själv, det här var både för att jag skulle få utrymme att utvecklas och att lära mig ett steg i taget att klara mig själv, och samtidigt för att jag hade min pojkvän sen ungefär 1 år tillbaka där hemma som jag ville umgås med. Kan säga att vi hade sex när som helst under dagen (men inte under natten för han fick inte sova hos mig för HANS föräldrar) så tänk efter vad det resulterar i när ni föräldrar sätter en gräns kring något som egentligen inte har med saken att göra (sex). Dessutom brukade jag smyga in genom hans sovrumsfönster när hans föräldrar lagt sig, bara för att få ligga nära min egen pojkvän! Så det finns alltid sätt för ungdomar som verkligen vill vara med varandra, att vara det ändå! Så varför inte ha lite sunt förnuft och diskutera saken öppet med barnen istället??
Vill tillägga att jag aldrig behövt revoltera, jag har aldrig betett mig hänsynslöst eller respektlöst mot min pappa just för att vi haft en dialog där han lyssnat på mig och jag lyssnat på honom och där han gav mig möjlighet att växa och utvecklas.