Matillin skrev 2008-12-10 09:27:48 följande:
Lite har jag ändrat mig sen jag startade tråden faktiskt.När jag gjorde den så tänkte jag mer på att man ofta har nya pojkvänner varje vecka i den åldern och att sådana inte skulle få sova över.Men det är så klart att vissa faktiskt har "seriösa" förhållande redan då.Hade dom varit tillsammans länge och jag visste vem killen var, att han var "shyst" så skulle jag nog vara ok med det.Kommer däremot verkligen "predika" avhållsamhet för mina barn i den åldern, tycker speciellt att tjejer är alldeles för unga för sex då.Man är ju inte ens färdigutvecklad i könsorganen i den åldern har jag läst.Sen måste man naturligtvis upplysa dom om preventivmedel osv om dom nu inte gör som man själv vill
Nå jag tror få i tråden tänker sig hotellverksamhet i hemmet...
Har ingen erfarenhet från min ungdom av att byta pojkvän varje vecka(inte mina kompisar i den åldern heller!) - gör de verkligen det nu? Har svårt att tänka mig min kloka tolvåring strula så.
Var har du läst det där om att man inte är färdigutvecklad och på vilket sätt i så fall. Vad jag har hört (bara allmänt kan inte ange källa) så är man väl snarast ofta både mest kåt och mest fertil i tonåren, sen att det kan få tråkiga sociala konsekvenser är ju en annan femma.