• Nickos

    Göteborgare

    Hej!
    Jag är en tjej på 21 år som har en dotter på 15 månader.. Hon är född 27 augusti 2007.
    När jag blev gravid förlorade jag alla mina vänner. Eller "förlorade" dom kanske jag inte gjorde men man tappade kontakten väldigt fort.

    Nu söker jag nya vänner i göteborg som kanske har barn i samma ålder som min lill tjej.
    Åldern på barnen eller er själva det spelar faktiskt ingen roll. Det är roligt att träffa nya vänner oavsett ålder :)

    Så nunär ni läser detta tycker jag att ni ska ta och skriva till lilla mig :)

  • Svar på tråden Göteborgare
  • Morsan86

    Hej! Jag är en tjej på 22 år som fick en liten son den 6:e september förra året. Så min lillkille är 4 månader i dag.. Tycker alltid det är kul med nya kompisar..

  • Hugo Boss

    Hej.
    Jag är 24 år och har en son på snart 9 månader (född 13e maj 08).
    Vart i gbg bor ni?
    Vi bor i lunden.


    Det är inte alltid lätt..
  • Morsan86

    hej! vi bor i frölunda.. har bott här i lite mer än 3 år.. kram

  • MammaMia87

    Hej får jag räknas med?
    jag är 21 år gammal och ska få mitt första barn i maj.
    Bor på hisingen.
    Skulle gärna vilja träffa några mammor i närheten

  • Morsan86

    hej på dig mammamia87!! självklart får du räknas med.. Jag är jättegärna inne på att träffas då jag inte har mycket kompisar som har barn.. kramar

  • MammaMia87

    Hej
    jadu PumaBabygirl jag har ju inte riktigt barn ännu då men snart
    Nu ligger han ju fint i magen å rullar runt.
    Men träffar gärna folk som bor i gbg som har ungefär samma livsstil

  • ääni

    Hej hallå! Får jag vara med på ett hörn? Har visserligen inget barn på 15 månader men jag har ett i magen! Är 25 år och relativt nyinflyttad i denna stad.

  • MammaMia87
    ääni skrev 2009-03-08 23:20:52 följande:
    Hej hallå! Får jag vara med på ett hörn? Har visserligen inget barn på 15 månader men jag har ett i magen! Är 25 år och relativt nyinflyttad i denna stad.
    Hej då är själv nyinflyttad till staden å ska få barn två månader före dej
    Välkomen hit Hur går det för dej å magen?
  • Nickos

    Alla ni som skrivit här får gärna adda min msn :) Min dotter är just nu 1½ ca :) men adda min msn bor ju som sagt i göteborg världens bästa stad :) S_T_F_U_PLZ@hotmail.com.
    jag är ju nästan aldrig här inne

  • ääni
    MammaMia87 skrev 2009-03-09 08:38:58 följande:
    Hej då är själv nyinflyttad till staden å ska få barn två månader före dej Välkomen hit Hur går det för dej å magen?
    Jaha, vad roligt att du också ska ha barn snart! Jo, det går bra med magen än så länge... Lite stressad är jag för jag brukar jobba på somrarna (är student) och i år vet jag inte hur jag ska göra. Hur går det för dig med bebisen?
  • MammaMia87
    ääni skrev 2009-03-09 15:10:04 följande:
    Jaha, vad roligt att du också ska ha barn snart! Jo, det går bra med magen än så länge... Lite stressad är jag för jag brukar jobba på somrarna (är student) och i år vet jag inte hur jag ska göra. Hur går det för dig med bebisen?
    Nej pengar är det eviga problemet känns det som men det går att fixa
    Du kan ju söka jobb inom reception? då slipper du å slita så mycket men får ändå en inkomst, kanske en idè? Eller något annat som inte är så krävande...
    Här går det bara bra han rör sej så fint å sparkar för att visa att han lever
    Ska till bm på fredag så det ska bli spännande å höra hjärtljuden igen
    Men då blir det snart ultraljud för dej?

    Nickos jag ska adda dej idag om jag får det till
  • ääni
    MammaMia87 skrev 2009-03-09 15:47:33 följande:
    Nej pengar är det eviga problemet känns det som men det går att fixa Du kan ju söka jobb inom reception? då slipper du å slita så mycket men får ändå en inkomst, kanske en idè? Eller något annat som inte är så krävande... Här går det bara bra han rör sej så fint å sparkar för att visa att han lever Ska till bm på fredag så det ska bli spännande å höra hjärtljuden igen Men då blir det snart ultraljud för dej? Nickos jag ska adda dej idag om jag får det till
    Jag brukar jobba inom reception och växeltelefoni och trivs jättebra med det. Men jag tror att många arbetsgivare tycker att jag är ett osäkert kort när de får veta att jag kommer att vara höggravid när jag jobbar hos dem. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra... Vi klarar oss utan att jag jobbar men jag vill gärna ha de där extrapengarna...

    Japp, om 2,5 v är det rul! Det ska bli jätteroligt och spännande. Har redan varit på tre vul... men då gick det så fort, kollade bara att den levde i stort sett. På rul får man se lite mer, vad jag har förstått.

    Låter roligt att få gå och lyssna på hjärtljud!
  • MammaMia87
    ääni skrev 2009-03-09 17:24:28 följande:
    Jag brukar jobba inom reception och växeltelefoni och trivs jättebra med det. Men jag tror att många arbetsgivare tycker att jag är ett osäkert kort när de får veta att jag kommer att vara höggravid när jag jobbar hos dem. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra... Vi klarar oss utan att jag jobbar men jag vill gärna ha de där extrapengarna...Japp, om 2,5 v är det rul! Det ska bli jätteroligt och spännande. Har redan varit på tre vul... men då gick det så fort, kollade bara att den levde i stort sett. På rul får man se lite mer, vad jag har förstått.Låter roligt att få gå och lyssna på hjärtljud!
    Men tycker det borde gå om du har erfarenhet bakom det men förstår dej har ju själv bara 11 veckor kvar å jag ä ju sjukskriven på 50% å försöker å få mera nu, men jag tror du kommer att ha en bättre graviditet än mej så bara att förklara läget för chefen så går det nog bra. Å det ä ju verkligen ett välkommet med lite extra pengar å erfarenhet
    Japp på rul så får man se lite mera å då kontrollerar dom att hjärta å allt ser bra ut vilket ä så skönt... Mmm det ä kul med hjärtljuden men inte så kul med att få höra hur stor man ä av bm fast jag ä normal enligt svenska men enligt norska så ä jag så stor... Konstigt det där...
  • ääni
    MammaMia87 skrev 2009-03-09 17:53:56 följande:
    Men tycker det borde gå om du har erfarenhet bakom det men förstår dej har ju själv bara 11 veckor kvar å jag ä ju sjukskriven på 50% å försöker å få mera nu, men jag tror du kommer att ha en bättre graviditet än mej så bara att förklara läget för chefen så går det nog bra. Å det ä ju verkligen ett välkommet med lite extra pengar å erfarenhet Japp på rul så får man se lite mera å då kontrollerar dom att hjärta å allt ser bra ut vilket ä så skönt... Mmm det ä kul med hjärtljuden men inte så kul med att få höra hur stor man ä av bm fast jag ä normal enligt svenska men enligt norska så ä jag så stor... Konstigt det där...
    Jag ska göra ett försök :) Annars får jag väl äta glass och läsa böcker hela sommaren...

    Menar de att det blir jobbigt för dig att vara stor eller är det någon fara för barnet?
  • MammaMia87
    ääni skrev 2009-03-09 22:13:53 följande:
    Jag ska göra ett försök :) Annars får jag väl äta glass och läsa böcker hela sommaren...Menar de att det blir jobbigt för dig att vara stor eller är det någon fara för barnet?
    Nja bara min barnmorska jag har på 15 veckor gått upp 3 kg jag har för stort magmått enlig bm i norge så mitt barn växer å blivit stor men var på ul igår som säger att den ä -8% av normalt för den åldern så det ä bara bm som hackar på mej.
    Allt är bra med mitt barn å så å i sverige så sa dom att jag gått upp för lite å var under normen men enlig bm i norge så är jag över så vet inte riktigt vem man ska tro på. Så länge han mår bra ä jag glad.

    Japp glass å slappa å en skön bok det ä vad jag ska göra i sommar + en underbar bäbis
  • ääni
    MammaMia87 skrev 2009-03-09 22:31:32 följande:
    Nja bara min barnmorska jag har på 15 veckor gått upp 3 kg jag har för stort magmått enlig bm i norge så mitt barn växer å blivit stor men var på ul igår som säger att den ä -8% av normalt för den åldern så det ä bara bm som hackar på mej. Allt är bra med mitt barn å så å i sverige så sa dom att jag gått upp för lite å var under normen men enlig bm i norge så är jag över så vet inte riktigt vem man ska tro på. Så länge han mår bra ä jag glad. Japp glass å slappa å en skön bok det ä vad jag ska göra i sommar + en underbar bäbis
    Tråkigt att hon ska hacka i onödan. Aldrig kul att höra sånt. Undrar vad hon kommer att säga till mig. Ska dit i v 20, om tre veckor. Jag tror jag har gått upp lite sedan inskrivningen i v 11 men vet inte hur mycket.
Svar på tråden Göteborgare