• liv10

Städfirma

jag är bäst; lite tråkigt resonemang bara då svartjobb samtidigt innebär att den person som utför det ej får rätt till pension, semester, a-kassa osv.
    sen vet jag inte hur mycket du tänkte betala svart? efter avdrag betalar vi ca 1500kr/månad, då är det 10tim i månaden.
    känns väl knappast som att nån kommer å städar svart för under en hundring timmen? speciellt inte om man vill ha nån man kan lita på som gör ett proffsigt jobb.

melk; jag skulle räkna ut ungefär hur mycket man behöver? kanske räcker med 5tim i månaden tex? en storsstädning en gång/månad och sen bara lättare veckostäd?

• liv10

JAG är BÄST skrev 2008-12-08 19:06:12 följande:

TSKlart som fanken att det rä billigare svart.Runt 100:-/tim kan man få städhjälp för.
    jag menar bara att om det bara skiljer nån hundring i månaden på svart eller vitt så skulle jag hellre betala den extra summan för att känna mig trygg. trots allt skall de ju befinna sig i mitt hem (kanske när jag är på jobbet)- dessutom vill jag gärna se att de också får rätt till semester, akassa mm- ser ej heslt att folk går på akassa samtidigt som de svartjobbar och tjänar mer än de som städar vitt.
    bara min åsikt.
  • liv10

vi betalar 275kr/tim före avdrag
    det blir alltså ca 2700kr/månad för 10tim, ca 1350kr/månad efter avdrag.
    då får vi storstädning varannan vecka (då ingår allt, dammtorkning, badrum, lister, kök, skåp mm)
    sen varannan vecka är det lättare städ, alltså dammsugning och skurning samt badrummen. Vårt hus är 120kvm.

jag är jättenöjd! tycker det är väl värt varenda krona! vi båda jobbar heltid SAMT driver företag och har småbarn så är de få stunder vi är lediga guld värda att få vara lediga tillsammans.

TS; hoppas du hittar en lösning som passar dig!

vi anlitar MAID hemservice

Svar på tråden Städfirma