• melk

Städfirma

Jag funderar på att anlita en städfirma men jag är osäker eftersom det blir en kostnad på 1500 kr/månad efter de 50% skatt som man drar av.

Det skulle vara bra att använda denna tjänst, mer tid för barnen och familj men de 1500 kr är en del pengar för oss som inte är högavlönad.

Vad tycker ni? Är det ngn som har anlitat?

• Svar på tråden Städfirma
  • JAG är BÄST

Det där har vi diskuterat i en annan tråd.
    Det blir billigare att anlitat motsvarigheten till vitt .

Visst du frå dra av, men slutsumman blir dyrare för köparen av tjänsten dvs du går back.

Sätt upp ansökningar på varuhus eller dyligt ang "Hjälp med städning hemma"

• melk

Jag förstår inte riktigt vad du menar? JAg vill anlita en städfirma alltså vitt o för det ska jag betala 1500 kr efter avdrag.
    Du menar att det är billigare svart?

• liv10

jag är bäst; lite tråkigt resonemang bara då svartjobb samtidigt innebär att den person som utför det ej får rätt till pension, semester, a-kassa osv.
    sen vet jag inte hur mycket du tänkte betala svart? efter avdrag betalar vi ca 1500kr/månad, då är det 10tim i månaden.
    känns väl knappast som att nån kommer å städar svart för under en hundring timmen? speciellt inte om man vill ha nån man kan lita på som gör ett proffsigt jobb.

melk; jag skulle räkna ut ungefär hur mycket man behöver? kanske räcker med 5tim i månaden tex? en storsstädning en gång/månad och sen bara lättare veckostäd?

• JAG är BÄST

TS

Klart som fanken att det rä billigare svart.
    Runt 100:-/tim kan man få städhjälp för.

• Anghammarad

3000:- i månaden brutto låter rätt dyrt. Hur stort bor du och hur ofta vill du ha städat? Vi betalar hälften av det för städning var fjortonde dag av ett 250 kvm hus.

• Anghammarad

JAG är BÄST skrev 2008-12-08 19:06:12 följande:

TS Klart som fanken att det rä billigare svart. Runt 100:-/tim kan man få städhjälp för.
    ts vill köpa en vit tjänst
  • melk
    Svar på #2
    Jag har varit i kontakt med Hemfrid och Homemaid. Det skiller 150 kr mellan de. Jag bor i lgh på 86,5 kvm.
    De räknade med 3 timmar, varann vecka.
  • liv10

JAG är BÄST skrev 2008-12-08 19:06:12 följande:

TSKlart som fanken att det rä billigare svart.Runt 100:-/tim kan man få städhjälp för.
    jag menar bara att om det bara skiljer nån hundring i månaden på svart eller vitt så skulle jag hellre betala den extra summan för att känna mig trygg. trots allt skall de ju befinna sig i mitt hem (kanske när jag är på jobbet)- dessutom vill jag gärna se att de också får rätt till semester, akassa mm- ser ej heslt att folk går på akassa samtidigt som de svartjobbar och tjänar mer än de som städar vitt.
    bara min åsikt.
  • JAG är BÄST

Cohiba

Jaha! och??

melk

"Svar på #2Jag har varit i kontakt med Hemfrid och Homemaid. Det skiller 150 kr mellan de. Jag bor i lgh på 86,5 kvm.
    De räknade med 3 timmar, varann vecka."

Men det är ju SVINDYRT!! ¨å dessutom 3timmar för den lilla lägenheten??

En sån lägenhet går man igenom på 1timme om man sätter fart.

• melk
    Svar på #3
    Vilken städfirma har du anlitat?
Svar på tråden Städfirma