• peppigapia

    I morgon ska jag göra en sen abort :-(

    Är gravid med vårt tredje barn som var noga planerat och också skulle bli det sissta.
    Gjorde kubtest vilket visade 1:2 gick då vidare och gjorde moderkaks test, det visade sig att bebisen i magen har ds och läkaren trodde inte ens bebisen skulle överleva graviditeten och i morgon ska vi åka in och göra en sen abort, dvs "föda fram" aborten....
    Känner mig helt förtvivlad och hoppas att jag ska må bättre när allt e över.
    Vet inte om vi ska försöka igen...tänk om det händer igen?!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-04 16:09
    Ville bara lägga till att vi redan innan provsvaret hade av aolka anledningar övervägt en abort.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-04 21:59
    Förtydligar mig, vi hade redan innan svaret från mkp bestämmt att om barnet hade ds så skulle vi göra en abort, anledningarna är många till det beslutet och inget jag tänker delge männskor som skriver en massa skit så som att jag gjorde abort för att jag inte orkade med tre barn???????? Eller att jag hade ändrat mig och inte ville ha ett till barn????

    Ett är iaf säkert, vi kommer försöka igen i sommar, hoppas jag om vi orka båda två...längtan är starkare än rädslan...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-04 23:14
    Nu gör jag ett tillägg för sissta gången för alla er "supermammor" som tycker jag gjort fel....
    VI VALDE ATT TA BORT BARNET PGA ATT BARNET HADE DS OCH LÄKARNA SA ATT DET INTE HADE ÖVERLEVT GRAVIDITETEN UTAN SKULLE SLUTA SOM ETT SENT MISSFALL, DESSUTOM TOG VI HÄNSYN TILL VÅRA ANDRA BARN VARAV DET ENA ÄR ETT "KRÄVANDE" BARN OCH KOMMER BEHÖVA OCH BEHÖVER VÅR ORK TOG OCKSÅ HÄNSYN TILL VÅR HÖGA ÅLDER OCH ATT VI SKA ORKA MED ETT BARN MED SÄRSKILDA BEHOV OCH JAG TROR INTE VI SKULLE GJORT DET...
    Jag tycker sjäv baserat på detta så gjorde vi ett osjälviskt val för hade vi gjort ett själviskt val så hade vi inte gjort en abort.

    Så nu vet ni...sluta nu att skrira i denna tråd, alla här vet redan va ni tycker och tänker men snälla bespara mig...mår redan otroligt dåligt som det är behöver inte era elaka och empatilösa kommentarer...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-04 23:24
    Vidare har jag bestämmt mig för att inte svara på dömmande inlägg i denna tråd.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-04 23:46
    Kan tyvärr inte svara på något inlägg då JAG har blivit varnad och inte kan skriva nåt på ett dygn??????????

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-04 23:51
    Det allra märkligaste är att när man sen ger svar på tal till dessa empatilösa människorna då blir man avständg och varnad och kan inte kommentara något i sin egen tråd på ett dygn men de som gjort en illa och skrivit riktigt taskiga saker till en de får hålla på att skriva hur mkt som helst, märkligt????

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 00:56
    fördydligar ännu en gång: HADE INTE GJORT EN ABORT OM BARNET HADE VARIT "FRISKT":

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-16 00:04
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-04 16:09
    Ville bara lägga till att vi redan innan provsvaret hade av aolka anledningar övervägt en abort.

    Oj såg att denna kommentar kan uppfattas fel, vad jag menade va, att vi redan innan hade bestämmt oss för abort om barnet hade ds eller andra allvarliga kromosmfel.

  • Svar på tråden I morgon ska jag göra en sen abort :-(
  • peppigapia

    fritzi skrev 2008-12-09 10:14:37 följande:


    Önskar dig all lycka imorgon. Styrkekram från mig
    tack!
  • gisse

    Usch... jag hoppas att allt går bra för er..

    Testet kan ju faktiskt visa fel, man är informerad..men ändå så tror man inte att man ska behövas ställas mot det! Ja det är väl så vi fungerar..

    Hoppas att det går smidigt (om man nu kan säga så)

  • LindaAC
    Ledsen Fy vad tråkigt. Lycka till imorgon, det kommer gå bra ska du se. Det är nog ingen större risk att det händer igen om ni väljer att försöka ytterligare en gång. Styrkekram från mig med!
  • Mollie77

    Beklagar att ert barn är sjukt o ni nu tvingas genomlida detta!!
    Hoppas ni vågar försöka igen!!Kram!

  • Tilda7

    Beklagar verkligen! Jag hoppas också att ni vågar försöka igen.
    KRAM

  • Jennick

    Vad ska man säga, det är ju fruktansvärt. Jag lider verkligen med dig. Jag väntar också mitt tredje barn, är i v 7 och står inför KUB och, kanske, svåra beslut. Men det blir ju ändå lite lättare när dom säger att dom inte tror att bebisen kommer att överleva ialla fall. Jag vill inte på något sätt förminska din sorg, men jag fruktar nästan mer att de säger att det med största sannolikhet är ds och man själv måste fatta beslutet om nu barnet är friskt i övrigt. Jag vet att många tycker att valet är självklart, men för mig är det verkligen inte det.

    Det är ju svårt att svara på om du orkar försöka igen, det vet ju bara du hur det känns om några månader. Men, å andra sidan, vad är oddsen på att det ska hända igen?

  • peppigapia

    gisse skrev 2008-12-09 10:18:01 följande:


    Usch... jag hoppas att allt går bra för er..Testet kan ju faktiskt visa fel, man är informerad..men ändå så tror man inte att man ska behövas ställas mot det! Ja det är väl så vi fungerar..Hoppas att det går smidigt (om man nu kan säga så)
    Vilket test kan visa fel??
Svar på tråden I morgon ska jag göra en sen abort :-(