• Anonym

Vad tjänar du som är vårdbiträde eller undersköterska?

Ja, vad har du för bruttolön du som arbetar som vårdbiträde eller undersköterska? Jobbar du heltid? Vad har du för utbildning? Trivs du?

• Svar på tråden Vad tjänar du som är vårdbiträde eller undersköterska?
  • Anonym

Jag jobbar som PA, kanske inte riktigt samma sak dock. Har ingen utbildning, jobbar 100% och får ut ca 15-16.000:- efter skatt i månaden.

Däremot de som jobbar inom hemtjänsten och äldreomsorgen här har mindre i lön än vad vi PA har.

• Anonym
    Svar på #1
    Anonym skrev 2008-12-09 14:14:56 följande:
    Jag jobbar som PA, kanske inte riktigt samma sak dock. Har ingen utbildning, jobbar 100% och får ut ca 15-16.000:- efter skatt i månaden.Däremot de som jobbar inom hemtjänsten och äldreomsorgen här har mindre i lön än vad vi PA har.
    Jaha, det var en bra lön, men arbetar du knepiga tider då eller?
  • Anonym

Min sambo är Uska, och han får ut 18 000 efter skatt.
    Och har ett jäkligt skönt schema...Han jobbar 5 dar i veckan och passen varierar mellan 13-22 och 07-15.

• Anonym

jag är utbildad uska och tjänar 117/timmen

• trollmammsis
    Anonym skrev 2008-12-09 14:57:35 följande:
    Min sambo är Uska, och han får ut 18 000 efter skatt.Och har ett jäkligt skönt schema...Han jobbar 5 dar i veckan och passen varierar mellan 13-22 och 07-15.

OJ då jobbar han ju inte ens ob tider!

kan ni inte skriva om ni jobbar i kommun, privat el landsting?

själv har jag 19200:-/heltid före skatt. Landsting

• Zahcro

Jag är tim vik vårdbiträde och har 100,60kr timmen. skulle jag jobba heltid skulle jag få 16600 före skatt

jobbar i kommun äldrevård

• Majamjau

Jag är vårdbiträde, saknar utbildning. Jobbar på ett privatägt demensboende. Tjänar 18150 kr före skatt i grundlön på heltid + obtillägg (ca 1300 kr)

• Sweetie82

denna tråd lägger jag i favoriter då jag ska börja jobba i februari på mitt gamla jobb, men är nu uska, innan jobbade jag som vårdbiträde.. vill ju veta vad som är rimligt att kräva i lönehöjning.

Jag har 18500:- (beräknat på heltid, men har bara en tjänst på 80%) utan utbildning så i mars är det dags för löneförhandling. Just nu är jag tjänstledig fram till fabruari.

Jobbar på ett privat företag inom äldrevården.

• trollmammsis
    Sweetie82 skrev 2008-12-09 15:17:42 följande:
    denna tråd lägger jag i favoriter då jag ska börja jobba i februari på mitt gamla jobb, men är nu uska, innan jobbade jag som vårdbiträde.. vill ju veta vad som är rimligt att kräva i lönehöjning. Jag har 18500:- (beräknat på heltid, men har bara en tjänst på 80%) utan utbildning så i mars är det dags för löneförhandling. Just nu är jag tjänstledig fram till fabruari. Jobbar på ett privat företag inom äldrevården.
    finns 4 st som tjänar mindre än mina 19200:- alla 4 är utibildade, varit längre än mig på just den avd och har några år i yrket... så som utbildad tycker man att du "borde" få minst 19 om du redan har 18500:- som outbildad
Svar på tråden Vad tjänar du som är vårdbiträde eller undersköterska?