• Anonym

Vad tjänar du som är vårdbiträde eller undersköterska?

Ja, vad har du för bruttolön du som arbetar som vårdbiträde eller undersköterska? Jobbar du heltid? Vad har du för utbildning? Trivs du?

• Svar på tråden Vad tjänar du som är vårdbiträde eller undersköterska?
  • Anonym

Ni som arbetar inom äldrevården, både som uska och vårdbiträden, vad har ni för arbetsuppgifter egentligen?

• Winterfresh
    Anonym skrev 2008-12-10 09:46:00 följande:
    Ni som arbetar inom äldrevården, både som uska och vårdbiträden, vad har ni för arbetsuppgifter egentligen?
    Hos oss är våra arbetsuppgifter: Hjälpa de boende med påklädning, dusch, städ av lägenhet + ytterområden. Medicingivning omm an är delegerad.
  • Anonym

Jag jobbar som vårdbiträde har 11425 innan skatt men på enbart 67 %
    Utbildar mej till usk. Vad vill du veta?? Arbetar på ett demensboende, med 16 pensionärer. Sjuksköterskan har hand om blodprov och läkarkontakt. Vi ger mediciner, insulin, tar blodsocker, sår omläggningar m.m Vi som är "nere" på golvet känner ju bättre till de som bor där så sjuksköterskan.

• Mallan76

Nu är jag inte uska men sjuksköterska och tjänar 20 500 kr i månaden. Tog examen 2001, har alltså jobbat 7 år i yrket. Ser att många uskor tjänar bättre än mej som ssk:a...
    Ni är självklart värda en hög lön, men det gör mej lite ledsen att 3 års högskolestudier + mer ansvar inte lönar sig det minsta...

• Anonym (usk)

19700, heltid, 7 år som undersköterska, innan dess 2 år som v-biträde.
    Har trivts och det var det jag ville göra!
    Har jobbat på infektionsavdelning, medicnakuten, samt kirurgakuten. Nu har jag en fast tjnst på ett äldreboende.
    Känner mig tyvärr ganska trött på mitt jobb Det är med lite sorg jag skrver det faktiskt.