Inlägg från: Flyssel |Visa alla inlägg
  • Flyssel

********BIM-lista januari********

Efter flera mf så gör vi nu ett nytt försök och hoppas på det bästa

V.1 (1)
    1.
    2.
    3.
    4. Åsa1976,(1)

V.2 (10)
    5.
    6.
    7. InHeaven (1)
    8. Kierawn (1)
    9. zamihr, Pablo (3)
    10. plingplong, marone ck, bonneville1966 (3)
    11. Sun flower, pojkmamma790421, Mynta (3)

v.3 (14)
    12. Juliii86 (1)
    13. Lotie, Rio, Proppen1982 (3)
    14. mother of, Lilje1 (2)
    15.
    16. sofflan82 (1)
    17. silvanus, kottemamma, mumlan7, SelmaV,guld lock (5)
    18.

V.4 (10)
    19. aintsaint, (1)
    20. Lurven83 (1)
    21. mimin, Jenga, Johanna77, babba74 (4)
    22. Gabrielsmamma (1)
    23. DarkAngel10, Zarabella (2)
    24. AX87 (1)
    25. Maniok (1)

V.5 (6)
    26. Strider (1)
    27. Shoreline, mammamina, nyssel (3)
    28.
    29. Nallebjörnis (1)
    30.
    31. Woogie (1)

TOTALT ANTAL MEDLEMMAR: (51)
    STATISTIK: Totalt borde 51 x 0,2= 10,2 personer borde bli gravida

KVAR PÅ LISTAN: 43
    * = med på listan andra gången

TID I BEBIS-VERKSTADEN

FÖRSÖKT 0-2 MÅNADER: Lowelinblå, plingplong, ViSkaBliTre, pojkmamma790421, FrökenLagom, Proppen1982, marone ck, Jenga, Johanna77 , silvanus, Mynta, Woogie, mammamina, Lurven83, babba74, nyssel (16)

FÖRSÖKT 3-6 MÅNADER: Lotie, sweetie82, Misssindra, MK84, zamihr, Sun flower, onceagain, InHeaven, Trippel, Juliii86, mother of, Kierawn, Pablo, guld lock, sofflan82, sockertopp,bonneville1966, DarlAngel10, Shoreline, Zarabella, Gabrielsmamma, Maniok, Nallebjörnis, AX87, Strider, mumlan7, SelmaV, Lupin84 (28)

FÖRSÖKT 7-9 MÅNADER: Rio, carrou, Åsa1976, aintsaint (4)

FÖRSÖKT 10-12 MÅNADER:

FÖRSÖKT 13-18 MÅNADER: mimin, kottemamma(2)

FÖRSÖKT 19-24 MÅNADER:

FÖRSÖKT ÖVER 25 MÅNADER: Lilje1 (1)

BÄTTRE LYCKA NÄSTA MÅNAD:
    MK84, FrökenLagom, onceagain, Trippel, ViSkaBliTre, Kiiia, carrou, misssindra (8)

GRAVIDA:
    sweetie82, Lowelinblå, Lupin84, sockertopp (4)

• Flyssel

guld lock skrev 2009-01-08 18:23:19 följande:

Håller tummar och tår att det ska gå vägen denna gång...hela vägen!
    Tack, det var snällt sagt Det är tur att jag tycker det är fasligt spännande att vänta på plusset, annars finns det inte så mycket som är positivt med att få mf och börja om från början stup i kvarten

Lycka till allihop i tråden!
  • Flyssel

lotie: Jag hade halsfluss med närmare 40 graders feber vid BIM och det blev mf.
    En gynläkare jag talat med sa att hon ofta träffade kvinnor som berättat att de haft ordentliga sjukdomar i stil med vinterkräksjukan och sedan fått mf. Men det var inget hon hade några vetenskapliga bevis för, hon hade bara en känsla av att det hängde samman.

• Flyssel

InHeaven skrev 2009-01-09 22:01:12 följande:

men hur går det för alla andra då?=)
    Jag som ligger långt bak i listan väntar på ÄL, det borde vara dags i början av nästa vecka.
    Hur går det själv? Tänkt testa något?
  • Flyssel

lotie skrev 2009-01-09 22:13:22 följande:

oki tack för svar men inget roligt svar ju=( Fick åka in ikväll för jag blev så dålig.. och jag har bakterier i luftvägarna och de gjorde gravtest som var negativt BIM-4 idag..men de sa de var för tidigt att se men man får inte äta den medicinen jag behöver om man är gravid så fick en annan typ av anibiotika. Då e de kanske inte lönt att jag testar imorgon=( visst skulle han sagt något om det kunde påverka fostret?
    Fy så jobbigt! Men vad jag vet så säger man generellt att sjukdomar inte påverkar en graviditet. Och vad gäller antibiotika så är det bra att läkarna kan sätta in sorter som inte påverkar graviditeten.
    I mitt fall så inträffade detta en månad efter mf och skrapning, i kombination med extrem utmattning och så denna halsfluss. Jag var verkligen inte i stånd att vara gravid mitt i allt elände.
  • Flyssel

lotie: Stort grattis!!
    Och jag håller med om att man ALLTID blir sjuk när man blir gravid! Väntar man på bim och drar på sig en redig förkylning så kan man ge sig sjutton på att det blir plus
    Hoppas du blir av med bihåleinflammationen nu så du får njuta av illamående istället

• Flyssel

InHeaven: Har mensen kommit? För annars säger ju ett minus ingenting. It ain't over 'til the red lady sings - mitt favoritmotto i det här ämnet

• Flyssel

SelmaV: Inte för att jag har plussat än, men jag får foglossning innan jag ens plussat! Det är ju inte direkt någon man har sådär till vardags annars, så det blir rätt givet att något ligger och gror därinne!

• Flyssel

Jag kanske skulle förtydliga det där! Jag har alltså fått tidig foglossning de gånger jag plussat förut.

• Flyssel

InHeaven: Det är inte alls säkert, inte ens om man har tvärkoll på ÄL. Jag fick ju mensen 4 dagar för sent förra månaden och då hade vi inte ens haft oskyddat sex, alltså finns det ingen chans att det var någon graviditet som uppehöll mensen.

Svar på tråden ********BIM-lista januari********