Inlägg från: Flyssel |Visa alla inlägg
  • Flyssel

********BIM-lista januari********

Min poäng försvann lite i mitt senaste inlägg också (måste lära mig att mina tankegångar inte automatiskt vidarebefordras till allmänheten).
    Det jag menade var att BIM inte alltid är BIM och du är kanske inte är där i cykeln än. Har inte mensen kommit så har du heller inte kommit till den tidpunkten då hCG-halten borde börja märkas på graviditetstesten. *luddig*

Undrar om jag druckit för mycket kaffe idag, jag har löst ett korsord, tre tankenötter, tre vanliga sudoku och ett dubbelsudoku, men jag skulle ändå vilja slå trippelvolter med hjärnan! Jag hinner inte ens med att förklara i text hur jag tänker

• Flyssel

Grattis alla plussare!!

Hmm.. Enligt statistiken borde 11 bli gravida och än så länge har 9 plussat..
    Två kvar alltså, det ser rätt mörkt ut för mig som har bim den 27:e
    Men det unnar jag er!!

• Flyssel

Jag har blivit gravid direkt efter mf två gånger. Första gången blev det en son, men andra gången ytterligare ett mf, så det är inte alltid helt smärtfritt att bli gravid direkt.

• Flyssel

InHeaven: Jo jag är evigt glad att det gick vägen en gång åtminstone, för den pojken är min kärlek och stolthet!
    Tydligen finns det en något ökad risk för mf vid graviditet direkt efter skrapning, vilket var fallet för mig i höstas. Då är det bäst att vänta en mens för att alla rester av slemhinna ska försvinna - vilket jag inte gjorde och då gick det åt skogen.
    Men du kanske lyckas den här gången ändå! Ett minus är inte ett minus förrän mensen kommer!
    Tappa inte sugen, världen är redan full av tappade sugar.

• Flyssel

Nallebjörnis skrev 2009-01-12 16:34:45 följande:

jag har ju den 29:e jue.... *b*
    Taskigt läge Men vi kanske ska se till att spräcka lite statistik den här månaden du å jag, eller vad sägs?!
  • Flyssel

Nallebjörnis skrev 2009-01-12 16:46:41 följande:

ja det tycker ja verkligen!!!
    Då bestämmer vi det! Toppen!!
  • Flyssel

shoreline: Japp, jag testade som en gnu i en hel vecka utan resultat. Kan tillägga att jag hade ÄL-symptom så det bara sjöng om det, men stickorna sa inte ett skvatt.

• Flyssel

Jag undrar om vi kanske missat ÄL... Jag borde ha ÄL idag enligt senaste mens, men den var ju försenad fyra dagar. Enligt FÖRRA cykeln borde ÄL ha varit i fredags. Jag hade massor av symptom i helgen, men nu känner jag inget alls.
    Vi körde skyddat förra veckan och första skarpskottet var i lördags, vilket innebär att vi missade en eventuell ÄL i helgen.
    Scheisse..

• Flyssel

Socialen: Jag såg hjärtat slå i vecka 8, men i vecka 12 började jag blöda och fick mf, så jag vet inte när jag skulle kunna slappna av. Jag kommer grilla kotten med vul och ul så den kommer ut vid förlossningen och luktar rostat bröd...

• Flyssel

En läkare sa faktiskt att regelbundna vul minskade risken för missfall eftersom det dämpade mammans stress. Vet inte om det fanns något underlag för den hypotesen, men hon tyckte att jag skulle se till att gå minst varannan vecka under första trimestern. Men jag har ju redan haft tre mf så sjukvården är lite mer benägen att förebygga fler mf för vår del.

Svar på tråden ********BIM-lista januari********