• Sweetie82

********BIM-lista januari********

NÄR DU LÄGGER IN DIG PÅ LISTAN TÄNK PÅ ATT:

1. Parentesen efter varje datum är antalet som har BIM samma dag som du. När du lägger in dig så ändrar du siffran så det stämmer med det nya antalet.

2. Parentesen efter veckan är antalet personer som har BIM samma vecka som du. När du lägger in dig så ändrar du siffran så det stämmer med det nya antalet. Dessa parenteser finns därför att det ska vara lättare att räkna oss.

3. Sedan ändrar du antalet medlemmar så det bli korrekt och räknar ut statistiken över hur många som borde bli gravida av oss.
    Vid "KVAR PÅ LISTAN" visas antalet som fortfarande ligger kvar på sitt BIM datum.

4. Får du sedan ett plus vid ditt BIM så tar du bort dig från BIM listan och skriver dig under "GRAVIDA" i stället. Då du tar bort dig från BIM listan så rättar du till så siffroma stämmer bakom datum och vecka.
    Sen ändrar du också så "KVAR PÅ LISTAN" blir rätt antal.

5. Får du i stället mensen vid ditt BIM så tar du bort dig från BIM listan och skriver dig under "LYCKA TILL NÄSTA GÅNG" i stället. Då du tar bort dig från BIM listan så rättar du till så siffrorma stämmer bakom datum och vecka.
    Sen ändrar du också så "KVAR PÅ LISTAN" blir rätt antal.

6. Brukar bli så att en del glömmer att ta bort sig från listan när mensen kommit. Så tänk gärna på att ända i listan så den blir så korrekt som möjligt..

• Svar på tråden ********BIM-lista januari********
  • InHeaven

7 till SKA bli gravida enligt statistiken, men vi ska väl se till att krossa den va?

• Mynta
    InHeaven skrev 2009-01-07 14:38:06 följande:
    7 till SKA bli gravida enligt statistiken, men vi ska väl se till att krossa den va?
    Oh yes! Är ju rätt många kvar med så. Glad

Hur går det för dig? Ser att du har bim idag.
    ♥ Längtar efter smått ♥
  • InHeaven

Jag tror inte mina chanser är speciellt stora om jag ska vara ärlig :D haha.. jag väntar på mensen. har inte testat men har inga som helst tecken på grav :D

Mynta skrev 2009-01-07 14:41:33 följande:
  • Mynta
    InHeaven skrev 2009-01-07 14:46:54 följande:
    hur går det själv?
    Okej men man måste ju inte känna av en graviditet så här tidigt. Chansen att det är något finns ju fortfarande.

Jag vågar inte riktigt tro att det är något men visst har jag lite symptom, något mysko illamående från och till (känns inte som illamående brukar, svårt att förklara), svallningar (blir jättevarm sen fryser jag), vaknade med lite näsblod i morse, lite tät i näsan (inte mycket dock), någon slags värk i ryggen som sträcker sig ner i benen, och även någon konstig värk i ljumskarna och magen ibland.
    Sen det som  jag märkt av mest är väll humörsvängningar som är värre än vanligt innan mens. Och sen hade jag en blödning 5 dagar efter äl som skulle kunnat vara en nidblödning men kan ju ha varit en vanlig spotting med.

Sen har jag fått för mig att jag är gravid. Men en dag var jag iof säker på att det inte var något. Nu är jag inte lika säker, det är som om en del av mig säger till mig att jag faktiskt är gravid medan en annan mer realistisk del av min hjärna säger till mig att det inte kan stämma.
    Var ju rejält skenis förra månaden. Vet inte vad jag ska tro om min kropp faktiskt.
    ♥ Längtar efter smått ♥
  • InHeaven

oj då, det låter ju väldigt lovande för din del får jag säga.
    nej jag vet att maninet måste ha några tecken då jag inte hade ett endaste med min dotter.
    du funderar inte på att testa då eller ska du vänta 4 dagar till?

Mynta skrev 2009-01-07 14:58:43 följande:
    Okej men man måste ju inte känna av en graviditet så här tidigt. Chansen att det är något finns ju fortfarande. Jag vågar inte riktigt tro att det är något men visst har jag lite symptom, något mysko illamående från och till (känns inte som illamående brukar, svårt att förklara), svallningar (blir jättevarm sen fryser jag), vaknade med lite näsblod i morse, lite tät i näsan (inte mycket dock), någon slags värk i ryggen som sträcker sig ner i benen, och även någon konstig värk i ljumskarna och magen ibland. Sen det som  jag märkt av mest är väll humörsvängningar som är värre än vanligt innan mens. Och sen hade jag en blödning 5 dagar efter äl som skulle kunnat vara en nidblödning men kan ju ha varit en vanlig spotting med.Sen har jag fått för mig att jag är gravid. Men en dag var jag iof säker på att det inte var något. Nu är jag inte lika säker, det är som om en del av mig säger till mig att jag faktiskt är gravid medan en annan mer realistisk del av min hjärna säger till mig att det inte kan stämma. Var ju rejält skenis förra månaden. Vet inte vad jag ska tro om min kropp faktiskt.
  • Mynta
    InHeaven skrev 2009-01-07 15:16:59 följande:
    oj då, det låter ju väldigt lovande för din del får jag säga. nej jag vet att maninet måste ha några tecken då jag inte hade ett endaste med min dotter. du funderar inte på att testa då eller ska du vänta 4 dagar till?
    Jo det låter lovande.
    Eftersom jag kände mig så himla besviken förra gången då jag verkligen trodde det var något så vågar jag inte riktigt tro att det är något.
    Jag har inte känt sug efter att testa alls förän idag typ men jag har lovat mig själv att vänta minst till på lördag. Jag vill inte göra av med test i onödan. Plus att det ju är säkrare att vänta till efter bim.  

Men vågar jag säga detta...? Det är någonting inom mig som säger att jag faktiskt är gravid, och jag vet inte om jag vågar tro det, men jo, jag tror nog det. Men som sagt jag väntar med att testa och försöker att tänka att det inte är något.

Känner mig svullen med förresten, över magtrakten.
    ♥ Längtar efter smått ♥
  • lotie

Hej! Jag som legat i bihåleinflammation i en vecka med hemsk förkylning och tappar rösten nu kan jag iaf stå på benen och prata hyfsat=)

Mynta jag har med känslan jag är gravid och varit så ledsen för jag inte haft några symtom men...

Nu har jag har fått tecken... =)
    Mina bröst har växt och det gjorde de efter jag slutat med p-piller under 2 månader men sen gick de ner igen till den lilla storleken men denna månaden har de blomstrat upp till en hel storlek större=) De är ömma och mina blå ådror syns jätte tydligt. Sen har jag mått lite illa men vet inte om det beror på att jag varit sjuk med. Haft mycket flytningar med, de e jobbigt. Har även varit väldigt gasig med men är nog inget tecken men tycker jag fiser hela tiden så pinsamt..Enligt min man har jag hemskt humör och gråter för inget haha..håller inte riktigt med honom där=)

Jag ska testa imorgon på BIM-5 någon mer som ska det? (vet att det är för tidigt men funkar psykoligskt för mig)

Ser att flera skrivit att de testar med ägglossningstest funkar det som gravtest verkligen? Reagerar inte de på ett annat hormon?

• sockertopp

Tre test har sagt sitt ocn nu tror jag på det. Jag är gravid!!! Det blev en julaftonsbebis ialla fall, lite lustigt med tanke på att min första kom till på midsommarafton.
    Ändrar i listan.

V.1 (1)
    1.
    2.
    3.
    4. Åsa1976,(1)

V.2 (14)
    5.
    6.
    7. InHeaven, Kiiia (2)
    8. Misssindra, Kierawn (2)
    9. zamihr, carrou, Pablo (3)
    10. plingplong, marone ck, bonneville1966 (3)
    11. Sun flower, pojkmamma790421, Mynta (3)

v.3 (14)
    12. Juliii86 (1)
    13. Lotie, Rio, Proppen1982 (3)
    14. mother of, Lilje1 (2)
    15.
    16. sofflan82 (1)
    17. skytt81, silvanus, kottemamma, mumlan7, SelmaV,guld lock (6)
    18.

V.4 (10)
    19. aintsaint, (1)
    20.Lurven83 (1)
    21. mimin, Jenga, Johanna77, babba74 (4)
    22. Gabrielsmamma (1)
    23. DarkAngel10, Zarabella (2)
    24. AX87 (1)
    25. Maniok (1)

V.5 (5)
    26. Strider (1)
    27. Shoreline, mammamina (2)
    28.
    29.Nallebjörnis (1)
    30.
    31. Woogie (1)

TOTALT ANTAL MEDLEMMAR: (52)
    STATISTIK: Totalt borde 52 x 0,2= 10,4 personer borde bli gravida

KVAR PÅ LISTAN: 43
    * = med på listan andra gången

TID I BEBIS-VERKSTADEN

FÖRSÖKT 0-2 MÅNADER: Lowelinblå, plingplong, ViSkaBliTre, pojkmamma790421, FrökenLagom, Proppen1982, marone ck, Jenga, Johanna77 , silvanus, Mynta, Woogie, mammamina, Lurven83, babba74 (15)

FÖRSÖKT 3-6 MÅNADER: Lotie, sweetie82, Misssindra, MK84, zamihr, Sun flower, onceagain, InHeaven, Trippel, Juliii86, mother of, Kierawn, Pablo, guld lock, sofflan82, sockertopp,bonneville1966, DarlAngel10, Shoreline, Zarabella, Gabrielsmamma, kiiia, Maniok, Nallebjörnis, AX87, Strider, mumlan7, SelmaV, Lupin84 (29)

FÖRSÖKT 7-9 MÅNADER: Rio, carrou, Åsa1976, aintsaint, skytt81 (5)

FÖRSÖKT 10-12 MÅNADER:

FÖRSÖKT 13-18 MÅNADER: mimin, kottemamma(2)

FÖRSÖKT 19-24 MÅNADER:

FÖRSÖKT ÖVER 25 MÅNADER: Lilje1 (1)

BÄTTRE LYCKA NÄSTA MÅNAD:
    MK84, FrökenLagom, onceagain, Trippel, ViSkaBliTre (5)

GRAVIDA:
    sweetie82, Lowelinblå, Lupin84, sockertopp (4)

Svar på tråden ********BIM-lista januari********