• Sweetie82

********BIM-lista januari********

NÄR DU LÄGGER IN DIG PÅ LISTAN TÄNK PÅ ATT:

1. Parentesen efter varje datum är antalet som har BIM samma dag som du. När du lägger in dig så ändrar du siffran så det stämmer med det nya antalet.

2. Parentesen efter veckan är antalet personer som har BIM samma vecka som du. När du lägger in dig så ändrar du siffran så det stämmer med det nya antalet. Dessa parenteser finns därför att det ska vara lättare att räkna oss.

3. Sedan ändrar du antalet medlemmar så det bli korrekt och räknar ut statistiken över hur många som borde bli gravida av oss.
    Vid "KVAR PÅ LISTAN" visas antalet som fortfarande ligger kvar på sitt BIM datum.

4. Får du sedan ett plus vid ditt BIM så tar du bort dig från BIM listan och skriver dig under "GRAVIDA" i stället. Då du tar bort dig från BIM listan så rättar du till så siffroma stämmer bakom datum och vecka.
    Sen ändrar du också så "KVAR PÅ LISTAN" blir rätt antal.

5. Får du i stället mensen vid ditt BIM så tar du bort dig från BIM listan och skriver dig under "LYCKA TILL NÄSTA GÅNG" i stället. Då du tar bort dig från BIM listan så rättar du till så siffrorma stämmer bakom datum och vecka.
    Sen ändrar du också så "KVAR PÅ LISTAN" blir rätt antal.

6. Brukar bli så att en del glömmer att ta bort sig från listan när mensen kommit. Så tänk gärna på att ända i listan så den blir så korrekt som möjligt..

• Svar på tråden ********BIM-lista januari********
  • Socialen

Inte den blekaste. Sist jag blev gravid hade jag sista mens 12/8, hade sex 24/8 samt 26/8, testade positivt 5/9 och blev beräknad att föda 21/5. Födde 31/5. Hjälper det något?

• Flyssel

Då borde du ha haft ÄL någon gång mellan den 24-28 augusti, alltså rätt genomsnittligt. Eftersom du plussade redan den 5:e september så är det väl mest troligt att äl kom någon gång kring den 24:e. Men det är just tiden mellan senaste mens och ÄL som kan variera, du kanske har sen äl just den här månaden. Men det är väl som sagt bara att fortsätta testa och se vad som händer!

• frövi

Grattis till alla er som har plussat, och Grattis till nallebjörnis!

• Nallebjörnis
    frövi skrev 2009-01-18 15:15:10 följande:
    tack tack
    lupin84 skrev 2009-01-18 16:17:40 följande:
    tack tack
  • mumlan7

Finns det någon som har erfarenhet av stickorna från babytime?

• Juliii86

jag köpte en sticka från babytime och fick jätte svagt på bim dagen. tycker dom var bra inga spökstreck som jag trodde att det var. köpte bara en för att prova och se hur dom var.

• Hello Kitty 78

Lurven, Här har det också varit en hel del velande kan jag säga. Men rätt som det var för en vecka sedan så vände det för sambon, bara på ett dygn! Och då passade vi genast på för jag hade eller hade just haft ÄL, men jag befarar att det kanske var ett dygn för sent... Hur som helst känns det underbart att han för första gången VILL skaffa ett syskon till vår tjej som fyller fem på BIM-dagen!

Ni andra då? Vad säger eller tycker era sambon/män om det hela?Väntar de med spänning som ni eller är de mer avvaktande och coola?

Stort grattis alla positiva bebismagar där ute! Hoppas vi blir (och är) många fler!

• mumlan7

Ok. Jag hade bim igår och testade med en sådan sticka. De mest känsliga. Jag fick ett ganska grått streck...så jag antog att detta var ett spökstreck. Har testat idag också, då med 25ml känslighet och det visade också ett grått (tror jag åtminstone) streck. Då kanske inte hoppet är helt förlorat?

• Sweetie82

Grattis på födelsedagen nallebjörnis Hoppas du haft en bra dag!!!

Grattis till era plus Juliii & mimin!!!

Svar på tråden ********BIM-lista januari********