"Allergivänlig hund"
Om man frågar en läkare eller veterinär så säger ju de att det inte finns några allergivänliga hundar (iaf säger de som jag har frågat det!)
Men nu frågar jag er: Har ni några tips på raser som kan funka trots att man är allergisk?
Jag hade en blandrashund på foder när jag träffade pappan till vårt blivande barn (som bör komma om ca:2veckor-bäbisen alltså,hi,hi!!!) Men jag fick tyvärr lämna tillbaka honom för det funkade inte alls med min allergiske pojkvän!
Men då jag har haft hund i tio år tyckte jag det var så svårt att bara avstå från hund så vi började kolla runt efter "allergivänliga" raser, verkade då som pudel var säkraste kortet att satsa på så vi köpte en dvärg-mellanpudelblandning! (Trots att jag innan aldrig någonsin kunnat föreställa mig mig själv med "en jävla pudel") Denna "jävla pudel" är nu 10 månader och har vuxit upp till en härlig och underbar familjemedlem som dock min sambo lite grand känner av (mest egentligen när han klipper honom) men inte så mycket utan att det absolut går att ha kvar honom.
Våra planer är att skaffa en kompis till vår pudelvalp så småningom men jag undrar....har ni någon erfarenhet av att man kan tåla ngt annat än pudel? Vi skulle ju kunna skaffa en likadan till eftersom det ju funkat bra ändå, fast jag är nog lite kvar i gamla hjulspår och vill ha något mer "rejält"!! (Förlåt Nemo och alla Pudelvänner!!)
Hälsningar Tuva