Inlägg från: Anonym (!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (!)

Porslinsfasader på framtänderna.

Gissar att tandläkaren är emot porslinsfasder eftersom man då måste slipa ner dom riktiga tänderna så pass mkt.

Har läst på lite, eftersom jag själv har lite glugg på ett ställe, men inte mitt fram iofs. Alternativ till fasader är att lägga på lite extra komposit för att bygga ut tänderna. Är också intresserad av att höra mer..

• Anonym (!)

Dom slipar bort din emalj, och den kan aldrig återskapas. Det är därför vanliga tandläkare avråder personer friska tänder att göra det. Vad gäller färgen har jag gjort en porslinstand efter en olycka. Dom hade då en enorm "nagellackskarta" med olika färger.

• Anonym (!)

Anonym (Glugg.) skrev 2008-12-10 09:34:59 följande:

Anonym (!) skrev 2008-12-10 09:31:13 följande:
    Frågade vad det fanns för alternativ och gjorde klart för tandläkaren att jag inte vill ha kvar min glugg, kosta vad det kosta vill. Det kostar mer i psykiskt lidande just nu än alla pengar i världen.Men hon sa iaf att komposit går, men det är inte säkert att det håller och det kan lossna..
    Verkar som porslinsfasader också kan lossna. En känd person som tappat porslinsfasaden, flera ggr, och också pratat om det är Carola. Under verkade hon bara ha en "tagg" kvar av sin äkta tand. Sett det på bild.
  • Anonym (!)

För ett tag sen kunde man se bilder på Katie Holmes le med nedslipade tandstumpar, så antagligen blir det så när man är på g att byta. Jag har aldrig märkt färgskillnad på min porslinstand och dom andra, visserligen sitter den inte mitt fram. Tandblekning biter inte på konstgjort material, jag har gjort hemmablekningar men skillnaden blir ju inte så total.

Svar på tråden Porslinsfasader på framtänderna.