Porslinsfasader på framtänderna.
Mina tänder har alltid varit min svaga punkt.
Första gången jag började skämmas för dem (som jag minns alltså, kan ju ha varit tidigare med) var jag nio-tio något.
Nu är jag 28.
Jag har mått så dåligt över mina tänder att jag inte ens klarat av att gå till tandläkaren, nu har jag äntligen efter tio år tagit mod till mig och börjat fixa dem, en del som ska göras och dyrt blir det men ÄNTLIGEN är jag på gång.
Mitt största problem är dock att jag har en glugg mellan framtänderna. Har blivit retad hela livet (inte ofta, men av ett fåtal och det har satt sig djupt).
Var jag än varit, vart jag än flyttat så har det alltid funnits NÅGON plågoande där.
Nu har det gått så långt att jag inte klarar av att träffa folk, jag håller mig hemma. Vill inte prata med folk för jag skäms för mina tänder, kan inte le.
Min tandläkare tycker inte alls att jag ska göra porslinsfasader, utan bara jämna till framtänderna lite så blir de fina.
Jag vill inte ha kvar min glugg!! Jag hatar den, hela mitt liv förstörs av den där jävla gluggen!
Nu till saken:
Är det någon som haft samma problem som mig, som gjort porslinsfasader?
Mina tänder i övrigt är fina (bara det som behövs lagas blir klart) så det är bara de två främsta framtänderna jag vill sätta fasad på.
Hur funkar det, vad kostar det på ett ungefär?
Min TL sa ca 12000:- för båda tänderna, är det en rimlig uppskattning?
Hur blir det färgmässigt jämfört med de andra tänderna?
Tror jag ska bleka dem lite också, men vill inte bleka för mycket så det blir onaturligt.
Jag vill veta allt!