• OliviaP

Porslinsfasader på framtänderna.

Jag tycker att du borde göra fasader om det påverkar ditt liv! kan detta förbätta livskvalitén för dig så bör du inte tveka! 12000 för 2 fasader är ganska rimligt vi tar ca 5700 kr/fasad (jobbar som hygienist) och då jobbar jag ändå på en av Stockholms trendigaste kliniker...jag skulle rek att man gör 4 fasader för snyggast resultat! det man brukar göra är att man bleker tänderna innan så att man kan anpassa fasaderna efter den nya färgen...fasaderna kan missfärgas med åren precis som porslinskoppar :) håller dock i ca 20 år innan man måste göra om dem...skriv gärna om du undrar om ngt :) lycka till!

• OliviaP

Om man har en normal kost och inte röker så brukar det ta många år innan fasaderna blir missfärgade....oftast går det att putsa bort. Har man en skicklig tandläkare och en bra tandtekniker brukar resultatet bli SKIT SNYGGT! deta spelar oxå in om man ser att du bara har fixat 2 tänder. Jag tror dock att du skulle bli nöjd med 2 :) jag förstår dig verkligen! jag hade själv en glugg på 6 mm mellan framtänderna! jag hade dock tandställning istället

• OliviaP

Jag tror säkert att de kan hjälpa dig! och jag tycker som du att lite snedställda eller skeva tänder på andra kan vara fint, men inte på mig! Lycka till!

Svar på tråden Porslinsfasader på framtänderna.