• fililo

Tvättar ni bebisens kläder först?

Självklart! och inte bara till bebisen. och ALLTID underkläder till oss vuxna också
    och alla handdukar och sängkläder förstås

• fililo

JackAnneli skrev 2008-12-10 13:33:07 följande:

Ja det kommer jag göra och absolut efter att läst här. Men jag tror att det kan va lite överdrivet oxå vilket ni inte behöver hoppa på mig för;).Men det är bäst att göra det så har man gjort "rätt" i det fallet i alle fall.
    läs på 'formaldehyd'
    sånt används ofta i kläder och annat för att vara skrynkelfria vid försäljning.
    och alla färgrester...
  • fililo

camillas1985 skrev 2008-12-10 14:25:43 följande:

Kan man få ur kemikalierna ur kläderna genom att bara handtvätta plagget? Jag har ingen tvättmaskin i lägenheten och har jag då nyss haft tvättstuga och får eller köper ett nytt plagg så kan det ju ta över en vecka innan jag får möjlighet att tvätta det i maskin.
    självklart
  • fililo

La Lola skrev 2008-12-10 18:18:46 följande:

Självklart?
    jaa. det är tvättmedel och vatten, samma sak.
  • fililo

La Lola skrev 2008-12-11 13:56:26 följande:

Jag skulle nog slå knut på mig själv till slut om jag skulle ha stenkoll på allt. Så näe, mat kollar jag inte så jättenoga. Jag koncentrerar mig på kemikalierna i kläderna, främst efter att ha läst att det finns ämnen som kan påverkar fertiliteten negativt. O det får mig att undra om det är därför så pass många idag har svårt att bli gravida. Beror det på kemikalierna vi fick i oss som barn?
    man behöver inte ha stenkoll. men glutamat och en del av E-numren, och sötningsmedel borde bannlysas
Svar på tråden Tvättar ni bebisens kläder först?